O hraní

Rytíř
26.4.2007 11:34
Úroveň postav
Mam dotaz :) Na popud Alnaga s jeho rejpáním do úrovní postav (myslím, že to byla diskuze o dovednostech..) jsme se s jedním z hráčů bavili, jak vlastně vidíme úrovně a moc postav my.
Jde mi samozřejmě o pohled optikou d20 na postavy v trilogii LotR (potažmo filmu, kdo ste nečetli knížku, i když tam jsou jisté rozdíly).
Autorská citace #41
27.4.2007 13:48 - Jerson
Mě to spíše připadá, jako by některé postavy (Aragorn a Gandalf zvláště) měli "napostupováno" dopředu, ale nevyužili své možnosti naplno, protože to má i své nevýhody, v pravidlech nezmíněné. Takže když pak jde o všechno, rostou mnohem rychleji než by odpovídalo zisku zkušeností.
Autorská citace #42
27.4.2007 14:14 - Alnag
Jerson - jinými slovy mají XP ale neudělali level-up. Bohužel na tohle má DnD taková blbá omezení, jako třeba "Neučiníš sobě ni jinému level-upu dvojitého". :-))
Autorská citace #43
27.4.2007 15:03 - Rytíř
Alnag: Tak samozřejmě, že hráčům netroubím, jakou CR/úroveň má nazgúl a kolik Sauron nebo Gandalfík! to dá rozum :) Nicméně z úrovně vyplývá v Dnd spousta věcí, kor u čarodějů - dokáže někoho proměnit v dřevěný špalek? Hmm, tak to nebude šmoula na 5. úrovni... Apod. Takovému hodnocení se nevyhneš a abych hrál CP a nepřátele hodnověrně, tak ho pro sebe potřebuju. Taky proto nad tím tak dumám.
Argo: Což to platí i v Dnd, že na čím vyšší úr. jsi, tím pomalejší je vzestup dál.. teda zdánlivě :) jde o to, že jak se stírá rozdíl mezi úrovněmi (rozdíl mezi 2 a 3 je velký, mezi 15 a 16 v zásadě minimální), tak to jaksi "nutí" k tomu, aby ty nepřátelé měly větší odstup od postav a tím se právě startuje ta spirála..
Jerson: Taky zajímavý nápad :) Já to prostě vidim tak, že maj tu high level - ale nemachrujou s ní, nepoužívaj super schopnosti, na co taky? V mé Ardě platí, že kdo vyčnívá, upoutá pozornost. A kdo upoutá pozornost.. no ten to má blbý :) Nepřítel ho zkusí přetáhnout na svou stranu a když to nejde, tak po něm jde (různými způsoby). Takže se tomu tak nějak obecně ty obezřetné postavy vyhýbají... Jinak nárůst moci Aragorna je dán také jeho vybavením (čili klasika Dnd styl): vemte si to, to je Andúril, pochva na něj, Elendilova hvězda, palantír, přilba králů apod. legrácky.. Dostal toho dost! :)
Autorská citace #44
27.4.2007 16:00 - Jerson
Alnagu, a "dvojitý level-up" znamená co? Tedy jak rychle za sebou nemůžeš postoupit? NAvíc - vylučují pravidla trojitý level-up? (Je to tam napsáno doslova? Tak mi to UKAŽ :-))
Rytíř - mě zase připadá, že ty předměty jsou sice fajn, ale sílu postavy nezvýší. Navíc když Aragorn bojuje mentálně se Sauronem, tak mu nic z toho nepomůže. Možná nejde ani tak o super schopnosti, v těch až tak nerostou, spíš roste jejich vůle ke stále větším věcem. Gandalf nedostal nic, a vyroste hodně. Dokonce ho v něčem Aragorn předhoní - je to on, nikoliv Gantalf, kdo si může troufnout vyzvat Saurona. Ale zase je to Gandalf, kdo porazí Sarumana.
Spíše než jednosměrný růst úrovní je to propletenec možností "kdo na koho má či nemá". Ostatně podle DnD moc nevysvětlíš, jak může Sauron tak utrpět ztrátou jednoho jediného prstenu, když byl tak mocný, a hlavně jak ho může porazit vcelku obyčejný muž jako Isildur, který určitě nebyl mocnější než Aragorn. A přitom Sauron s Prstenem na ruce byl mocnější než ve třetím věku.
Autorská citace #45
27.4.2007 18:17 - Rytíř
No, tak nezvýší... v Dnd mohou velmi, např. bonusem k základním vlastnostem postavy. Nicméně pouze předměty to neudělají, to je pravda. Tolkien si hodně hraje na dvě věci: Jednak na "moc krve", tedy na to, že potomci a příbuzní velkých mají na to se také stát velkými, víc než kdo jiný. A druhak na moc osudu, moc přísahy a kletby, na předurčení. U palantíru z Orthanku se to snoubí; Aragorn je jednak drsoň, který na to má, ale hlavně má na palantíry dědický nárok, narozdíl od Saurona, který s nimi musí tvrdě bojovat, aby je vůbec mohl použít. To značně setřelo rozdíl mezi nimi. Navíc Aragornahnalo zoufalství, neměl moc na výběr, potřeboval vyhrát.. to je silná motivace, Sauron měl zdánlivě všechno v hrsti, nešlo mu o krk.
Jinak Gandalf nedostal nic, ale jak už sme někde psali, v podstatě zemřel, jeho mysl se změnila, stejně jako osobnost. Získal zpět mnoho ze své původní podstaty ducha Ardy a zapomněl hodně ze své podoby smrtelného muže. Je otázka, jak toto popsat v mechanikách Dnd, pravda :) Houpnul bych ho o úroveň a dal mu nějaký ten nadupaný template nějaké andělské bytosti... Tam jsou takové opravy o úroveň, že to může vyrovnat 4 nebo i víc úrovní povolání.
Ad Isildur.. Je pravda, že je zvláštní, že on dokázal odseknout Prsten z ruky Saurona zbytkem meče, když předtím padl jeho otec Elendil a Gil-Galad v souboji s ním.. n druhou stranu, kdyby to bylo v rámci Dnd, tak mohli tihle machři Saurona hodně "načnout", zvlášť když spolu s nimi tam bojovali i Elrond a Círdan. Pak mohlo stačit relativně málo, posledním sekem mu sebral poslední život a bylo, nemrtvák měl smolíka :))
Autorská citace #46
28.4.2007 18:53 - Argonantus
Rytíř: Tak nějak to vidím taky - v bitvě vyvázl Sauron s několika posledními životy. Prostě měl fakt kliku. Nadlidské bytosti vydrží strašně moc, ale tím není řečeno, že "cokoli". Dával jsem si pozor, aby u mne úplně všechno šlo zabít. I když u některých Bytostí je to fakt jen teorie.
Autorská citace #47
28.4.2007 20:08 - Alnag
Prostě "natural 20" je "natural 20" :-))
(Pro Argonanta - hodit na 1k20 dvacítku = automatický zásah a možnost kritického zásahu.)
Autorská citace #48
29.4.2007 07:09 - Rytíř
Alnag: anebo tak.. i když u Saurona bych odseknutí Prstenu viděl spíš jako hod 20 + daší 20 + ověření zásahu; to je pro nás automatický smrtící zásah bez ohledu na zbývající počet životů.. :))
Autorská citace #49
30.4.2007 15:21 - Dalcor
Rytíř - Moc krve -> myslíš BIRTHRIGHT? Mimochodem zrovna birtrightovská krevní pravidla by se mco hezky popasovala se středozemí...
Pro Argonanta - BIRTHRIGHT je jeden z herních světů ADnD 2nd Edition simulující nejen RPG ale i vládnutí, kde šlechtici mají často krevní schopnosti navíc ke kalsickým ADnD statistikám. Rytíř mi to svým přirovnáním na osud a krev připoměl.
Autorská citace #50
1.5.2007 08:41 - Rytíř
Hmm, o Birthrightu vím žel pouze, že existuje a že se soustředí na rytíře a šlechtu... takže tyhle pravidla neznám. Já mluvi pouze o pohledu Tolkiena na postavy ve Středozemi ;) Klidně zkus nahodit, o co šlo..
Autorská citace #51
3.5.2007 09:15 - Taipan
nastavíme číslíčka, ať se rozhoří pořádný flame....
Gandalf - demigod nebo podobný status Aragorn - ranger 10-12 Legolas - archer 8 Gimli - warrior 8 Frodo - rogue 6 Saruman - demigod Galadriel - wizard/priest 6/12 Elrond - wizard/warrior 12/6 Boromir - warrior 7
Autorská citace #52
3.5.2007 09:28 - Alnag
Heh. Ale vida, jak se Taipan drží relativně při zemi... ;-)
Autorská citace #53
3.5.2007 09:33 - Alek
Drží no ;)
A nic proti tomu, jde prostě o nějakou tu celkovou úroveň v daném světě...akorát mi mezi všema vyčnívá Frodo, dávat ho skoro na roveň Boromirovi a Gimlimu, to ho myslím moc nadhodnocuješ kluka ušatýho ;)
Autorská citace #54
3.5.2007 09:51 - Rytíř
Frodo - inu, jde o to, kdy že ho měříme.. pokud po hození Prstenu do Orodruiny, to bych klidně viděl velmi reálně, možná i na víc! ;)
Jinak se drží při zemi hodně, pravda.. bodejť taky ne, když mi ráno opěvoval ten tvůj článek o D&D a reálném světě! :)) Docela abych rád věděl, o jakých úrovní se cca bavíme, když říkáš "demigod".. jak známo, munchkiny se nezastaví ani před epickýma a božskýma úrovněma - všechno se dá v Dnd pospat útočnym bonusem a životama :D
Jinak ty povolání - já je záměrně vědět nechtěl, protože ty mohou dost mást.. ale je zajímavý, jak se to někdy liší, ten pohled. Třeba Elrond byl známý mudrc a léčitel, pokud vím tak snad nejlepší ve Středozemi! Divím se, že jsi mu Taipane dával kouzelníka ;)
Autorská citace #55
3.5.2007 09:58 - Taipan
Já už systém povoálín považuji za totální přežitek. Myslím si, že systém skillů a talentových stromů je mnohem zajímavější ale těžší na vyvážení. Teď hledám nějaký model, který by se alespoň částečně dokázal sám vyvíjet v čase. Takže povolání jsme uvedl spíš jako provokaci. Ale jinak pro toho Elronda by se asi hodilo přidat úrovně v knězovi. Ale já zas nemám rád tolik povolání. To řeší systém skillů.
Autorská citace #56
3.5.2007 10:01 - Alek
No to je pravda, já tak nějak myslel, že jsme se na začátku debaty dohodli, že to budem vztahovat na začátek FOTRa...ale pravda, Taipan to moh vzít jinak.
Autorská citace #57
3.5.2007 10:08 - Argonantus
Vyvíjet v čase... to je můj člověk, ten Taipan.
Autorská citace #58
3.5.2007 10:10 - Taipan
Já beru všechno jinak, Aleku. :-)
Autorská citace #59
3.5.2007 14:16 - Alnag
Systém povolání je přežitek nebo geniální vynález v závislosti na tom, jak je uchopen. Ostatně jako všechno. Ostatně vemte si jak vypadalo povolání třeba v ADnD 1e a jak vypadá dnes třeba v D20 Modern... to je evoluce mechaniky.
Jinak nevím, jestli je Frodo zrovna rogue (byť proč ne), ale šestou úroveň bych mu klidně dal i na začátku Pána Prstenů. A proč? Protože Frodo je hrdina. Hrdinové začínají jako postavy na 6. úrovni. :-)) Možná neumí moc dobře bojovat, ale vezměte si jak odolává svodům prstenu... to vyžaduje extra tuhý kořínek.
Autorská citace #60
3.5.2007 14:28 - wraiths
Rytíř: no neni hozeni jako hozeni. ja to znam od jedny mi blizky osoby...kdyz to nemuzu mit ja, tak nikdo.a podobne mohl zkoncit prsten v hore. ve vypjaty situaci udelas cokoliv. takze urcite Frodo nemel lev vetsi nez 2 a nakonci mozna 4(max5).

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0016601085662842 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 25 >
ČAS 0.075869083404541 secREMOTE_IP: 44.200.230.43