O hraní

Rytíř
26.4.2007 11:34
Úroveň postav
Mam dotaz :) Na popud Alnaga s jeho rejpáním do úrovní postav (myslím, že to byla diskuze o dovednostech..) jsme se s jedním z hráčů bavili, jak vlastně vidíme úrovně a moc postav my.
Jde mi samozřejmě o pohled optikou d20 na postavy v trilogii LotR (potažmo filmu, kdo ste nečetli knížku, i když tam jsou jisté rozdíly).
Autorská citace #61
3.5.2007 14:32 - Rytíř
To jo, to vyžaduje... ovšem pomni, že Tolkien jim dával do vínku extrémní odolnost vůči lákadlu temné strany, hrozbám a nepřízni obecně. Navíc opravdu ze začátku lákadlu nasadit si Prsten odolat nedokázala - buďto mu jeho nasazování něco přerušilo (ještě v Kraji to byla tlupa elfů, která nazgúla mimoděk odehnala) anebo si ho nasadil a bylo zle (Hůrka, Větrov). Teprve později, když už něco zažil a věděl o co kráčí, dokázal odolávat a pomalu získával Moc. Prostě to dokonale sedí na systém úrovní ;)
Ze začátku mi Frodo přijde jako typický vyjukaný začátečník, stejně jako ostatní hobítci. Krásně se potom vyvíjejí - zůstávají svý a přitom jsou jiní.
k tomu systému povolání - sem přemejšlel, esli nenahodit zas jinou diskuzi :) Protože mě zajímá, jak si to Taipane myslel s tim vyvíjením systému v čase...? Psal jsi mi něco o kouzlech, že by nemusely bejt statisticky daný a mohli by se vynalézat.. ale tady nějak nevidim souvislost. Zkus to pls rozvést :)
Autorská citace #62
3.5.2007 14:42 - Alek
Alnag: Aragornovi pátou a Frodovi šestou úroveň, hezký! ;) Chápu jaks to myslel, ale tohle jsem si nemoh odpustit...
Já bych žádnýmu z hobitů na začátku víc jak 3. nedal, nevidim důvod, všechno se naučili cestou ;) Jak už podotkl Rytíř, zas tak skvěle Prstenu neodolával, ono stačí už to, že s tím dokázal bojovat. A to přisuzuju z velké části nevědomosti, povaze a hlavně rase.
Autorská citace #63
3.5.2007 14:44 - Argonantus
Rytíř:
Tjádyjádyjádyjá! To mám říct já!
27.4.2007 11:34
(z toho soudím, že je Taipan můj člověk; v delším ději se prostě musí vyvíjet všechno, jinak to působí nereálně, a co hůře, rozesere se ROVNOVÁHA, posvátná to kráva.)
Autorská citace #64
3.5.2007 14:50 - wraiths
Argonantus : aha ted chapu...ale copak se zapornaci nemeni s casem...? ja vzdy myslil ze kdyz teba neco nezabijeme tak ze ten zaporak malilinko povysi( asi nebere zkusenosti a leveluje) ale ze treba si opatri neco na blesky kdyz videl ze ho ten chlapik minule naprazil trema bleskama. alespon tak bych to hral ja delat DMa
Autorská citace #65
3.5.2007 14:54 - wraiths
Alek : treba se Alnag vyviji v case...:-)). jinak ja to taky nejak nechapu s tim vyvijenim v case? ..startrek...cervy diry?

Rytíř : jo odolani ve vinku... treba Boromir :-). toho vlastne ani nerosekali.
Autorská citace #66
3.5.2007 14:58 - Alnag
Alek et al. Frodo měl prostě hodně vysoký Bluff a další užitečné dovednosti a tak předstíral jak je nemohoucí hobití nedochůdče a všichni mu to žrali a starali se o něj. A on přitom, kulišák byl na šesté.
Jenom Gandalf hodil Sense Motive a tak věděl, že to zmákne až k hoře a klidně i sám...
Autorská citace #67
3.5.2007 15:02 - wraiths
Alnag: ted jsi na to kapl :-). a protoze byl masochista tak si daval schvalne na prst ten prsten
Autorská citace #68
3.5.2007 15:03 - Argonantus
Wraiths:
Vyvíjení v čase opral Tolkien od iniciačních románů (hrdina se stane bohem, nebo skoro bohem). Gygax z toho spáchal ústřední vynález hry, kterou by šlo nazvat "od vidláka k supermanovi". Každý, kdo zkusil hrát déle, zjistil, že záporňáci a potvory úměrně slábnou tomu, jak se vidláci mění v supermany.
Ergo, kladívko, záporňáci a potvory by se měli vyvíjet taky, jinak to nedopadne dobře.
Potud myšlenka vyvíjení v čase v jediné glose. Nabyl jsem - bůhvíproč - dojmu, že Taipan je zastáncem stejné myšlenkové školy.
Autorská citace #69
3.5.2007 15:10 - Alek
Vývoj Alnaga v čase je pro mě stejnou záhadou jako vývoj sytému v čase...tuším, že obojí je možné, ale jak to probíhá? ;))
Alnag: hmm, tak to je mi záhadou, jaktože, když měl vysoký Blufování, neoblafnul takový trumbery jako jsou Pipin, Smíšek a Cvalimír ;) Ledaže by všici měli víc jak pátou úroveň...a v tom případě je fakt trapný, že jejich oblasti chránili hraničáři v čele s Aragornem, kterej teprv nedávno splnil požadavky pro specializaci na zbraň...;)
Autorská citace #70
3.5.2007 15:30 - Alnag
Argo: Jestli těmi iniciačními romány narážíš na Campbellův monomýtus (?) nebo něco v tom duchu, tak v tomhle ohledu se Toliken sice jeví jako na první pohled klasický příklad takového žánru, ale na druhý už to není zdaleka tak jednoduché už jen tím jak spletitě je to poskládané... (kdo je vlastně tím iniciovaným hrdinou? Je jím opravdu Frodo?) Ale to by bylo spíš na samostatnou diskusi.
Alek: Já jsem vůbec veskrze záhadný... a proč si myslíš, že Pipina a spol. neoblafnul? Já myslím, že celá Pytlíkovic rodina je jasná...
opět Argonantus: Souhlasím, že jednou z klíčových deviz DnD (a odvozených her) je právě tahle cesta hrdiny. Bohužel pro někoho stále nepochopitelný úkaz, který zůstává některými myšlenkovými školami RPG zcela nepostižen a nezaznamenán.
Autorská citace #71
3.5.2007 15:40 - Rytíř
Cesta hrdiny - jo, je pravda, že se na to snadno zapomíná, pak i já hořekuju, že to je děsný, jak mi postavy stoupaj a sílej.. a že to je vlastně ono, že tak je to dobře a proto se nám to líbí to hrát, to mi prostě vždycky na chvilku vypadne, jsa zblbnut nějakou novou cool teorií :))
Autorská citace #72
3.5.2007 15:44 - Alek
No leda, že by celá kapitola Odhalené spiknutí byl jeden velký bluf a pak dostal Frodo i mě. ;) Minimálně Smíšek ho odhalil, stejně jako odhalil Bilba a Prsten (a taky tajnou knihu), což teda bylo náhodou, ale přesto...
Ano, Pytlíkovic rodina je jasná, je v nich víc než se zdá, ale zas tak moc ne. ;)
Autorská citace #73
3.5.2007 15:49 - Taipan
Jen aby Rytíř neprudil na ICQ, objasním trochu dynamický systém. V podstatě zahrnuje možnost postavy vytvářet vlastní herní objekty. To neznamená postavit si chalupu nebo suchej záchod. Ale například vyvinout nové kouzlo, vytvořit novou odnož. Prostě taková invence. Spousta her (tedy spíš počítačových) tuto možnost nabízí. Jako např. Civilizace. Ale to je statický vývoj, protože počet a struktura vyvíjených objektů je předem daná. Tady by se spíš mělo jednat o nějaké základní prvky a jejich kombinování. Tedy alespoň do doby, než by šlo vyvíjet úplně volně. Samzořejmě i D&D systém se této myšlenky nezříká. Ale když bude DM nebo hráč idiot, systém zkolabuje. Ale netýká se to jen kouzel, která jsou nasnadě. Třeba i nové dovednosti. Nový druh šermu atd.
Autorská citace #74
3.5.2007 15:53 - Argonantus
Alnag:
narážím na Gilgameše nebo Chemickou svatbu Christiana Rosenkreuze a podobnou "starší" literaturu... je to jeden z vůbec nejstarších modelů románu, kupodivu neobyčejně vděčný i dnes. Campbellův výklad mi byl dodán dost nedávno, před pár lety, péčí mého vzdělanějšího bratra; je to jen shrnutí myšlenek starých, jako literatura sama. Úplně stejně to například pojal i Neubauer v jeho zajímavé eseji o Silmarillionu (někdy kolem 1990, už si nepamatuju). Tolkien tuhle myšlenku vtělil vpodstatě všude, kam sáhl; krom Froda se tam mění prakticky všechny postavy, které jsou v pohybu (méně zřejmé jsou statické bytosti na jednom fleku, jako třeba Galdriel). Pro reálné mágy je to taky jedna z úplně ústředních myšlenek (splníte úkoly X,Y,Z a budou z vás čarodějové vyššího levelu).
Jo, je to téma jako prase - na tlustou monografii, nejen na článek. Pokud tě to zajímá, lze o tom tlachat zvlášť.
EDIT - Unknown - přesně tak mi to funguje, a lze jen doufat, že nejsem idiot.
Autorská citace #75
3.5.2007 16:09 - Jerson
Taipane, když se mi podaří odvést tě do jiného tématu, rád tam s tebou myšlenku takového systému proberu. Tady bych to dělal nerad, protože jsem si řekl, že když mám v rámci non.D20 vlastní stránku, měl bych jinde spamovat co nejméně :-)
Autorská citace #76
3.5.2007 16:10 - Rytíř
Jen pro vysvětlenou - Taipan se neumí přihlašovat :)) takže jsem ho dodatečně odtajňoval. (ale slíbil, že zkusí oprášit své login a heslo k nám) ;)
Autorská citace #77
3.5.2007 16:14 - Argonantus
Rytíř
Zase se potvrzuje, že je jako já... ten člověk mne začíná zajímat. ještě se ukáže, že nehraje D20, a je hotovo.
Jerson: Kde chceš spamovat ty? Já nepatřím nikam, takže se klidně přizpůsobím...
Autorská citace #78
3.5.2007 17:41 - Jerson
Argonante, teď budu takové věci řešit v nějaké diskusi k článku o Času pro hrdiny, kdyžtak je možno založit další téma v oné sekci.
Autorská citace #79
3.5.2007 18:33 - Rytíř
Ale pánové, jaképak spamování.. diskuze si samozřejmě založte libovolné kdekoli, ale příspěvky, které jsou alespoň trochu k probírané věci, vám nedělají potíže a jsou rozhodně vítané všude! :)
Jinak Taipan už Dnd opravdu moc nehraje, neb na to nemá čas (tvrdí). Ale třeba to zas změníme. Stejně jako vás dva časem naučíme, co je vlastně zač ta d20ka :))
Autorská citace #80
3.5.2007 21:19 - Taipan
Myslím, že kromě driven story systému a určité schopnosti reagovat na dění hráčů totiž postupně Pen and Paper systémy končí svou éru. Tady se samozřejmě mnozí budou bouřit ale je to tak. Úměrně se schopností AI dělat více věcí se bude vše přesouvat do počítačové roviny. Já opravdu D&D nehraji. Ale byl jsem velký maniak. Dnes hraju hlavně WoW, Guild Wars a Oblivion. Kdyby z těhle třech her vznikla jedna online, bylo by to fenomenální. Jinak klidně otevřet topic na herní systém skillů. Velmi rád se zapojím.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.0015900135040283 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 34 >
ČAS 0.10975289344788 secREMOTE_IP: 54.227.17.101