Všichni je známe - krásná a vznešená Paní Galadriel, věčný poutník v odraném šedém plášti Gandalf, důstojný a mocný Saruman, strašlivý zlý Sauron. Ikony Středozemě, hrdinové hrdinů.
Nezávislé dobrodružství v poušti, u nás navazující na Ztracené dědictví. Úvod k němu může být nadhozen ještě v Minas Tirith - žije zde jeden již dost starý Dúnadan, který se velmi vyzná v bylinkách a sestavuje zrovna herbář haradských bylin a květin. Navíc je to zdatný výrobce lektvarů, ovládající magii. Požádá někoho z družiny (o níž je známo, že hodně cestuje), aby mu z příští cesty do Haradu donesl nějaké rostlinky. Pokud je to možné, vybere si samozřejmě někoho, kdo se v bylinkách vyzná... Za donesení neporušených, sušených bylin nabízí značnou odměnu. Zmíní se též o hyaně, podivuhodné kytce, o níž kolují nejrůznější fámy a dohady. Moc nedoufá, že by jí postavy mohly rovnou donést, protože je opravdu vzácná. Ale kdyby přece, nabídne za ní opravdu hodně. Postavám ji podrobně popíše.
Ze všech netvorů Středozemě je nejstrašlivější bezesporu Nazgúl. Jsou sice i mocnější netvoři než oni, žádný však není tak zlý a tak zkažený; narozdíl od draků nebo třeba balrogů se už pouhou svou existencí vzpírají přirozenému řádu věcí na Ardě a jejich konání je tímto vzdorem všemu živému poznamenáno.