O tažení

Rytíř
10.4.2007 10:07
Slovní i herní popis nejslavnějších magických předmětů Středozemě, jakož i ostatních předmětů známých z Pána prstenů.
Autorská citace #1
10.4.2007 10:07 - LZJ
Ty předměty jsou hezky popsány, ale tak mě napadá: Jsou známy všechny vlastnosti Jednoho prstenu? ;-)
Autorská citace #2
10.4.2007 10:16 - Rytíř
No... s prstenama jsem si zkoušel hrát :) v tom MERPu popsaný byly, mam pocit že i Jeden.. ale moc se mi to nelíbilo :) Jinak Devět už sem zkusil popsat, jak si je představuju, v Nazgúlech.. to jsi viděl? (je to tam malinko schovaný, schválně, aby to vyloženě mý hráče nelákalo.. takže pro ně: "Ne abyste na to koukali!" :))
Autorská citace #3
10.4.2007 10:23 - Alek
Mluvil někdo ke mně? :-)
no tak, že v Nazgulech popisuješ prsteny, to jsem si všim, ale ani jedno jsem nečet. Ne, že bych se tě bál, mocný Eru, ale dělal jsem to pro vlastní dobro...co oči nevidí...:-) Ale možná bych na to moh mrknout, jen pro inspiraci, kdybych chtěl taky konečně nějakej vytvořit ;)
Autorská citace #4
10.4.2007 11:28 - Rytíř
Dráždíš kobru bosou nohou, mladíče...! :)
na Prsteny moci nemáš ani omylem, takže si nech zajít chuť a zbytečně se nenamlsej.. :))
Tak mě napadá, v různých hrách o Středozemi se snažej zavádět nějaký pravidla pro "zkaženost" postav, pro to, jak daleko propadli Zlu.. např. když si vezmou prokletej, zlej předmět. Mě se tohle nikdy moc nelíbilo, takže sem to nezaváděl, řeším to prostě v rámci popisu. Co si o tom myslíte? LZJ? (u tebe mam Aleku asi jasno.. ale klidně mi to potvrď) :))
Autorská citace #5
10.4.2007 11:42 - Argonantus
Rytíř:
já bych do toho taky nešel - už jen proto, že se tím kazí umělecký efekt odpornosti zkažené postavy. Pokud přiřadím nazgúlovi zkaženost +15, tak zabiju všechno efektní, co na něm je.
Autorská citace #6
10.4.2007 11:51 - LZJ
Rytíř - ta zkaženost IMO hodně záleží na zpracování - t.j. musí dávat zajímavé bonusy a postihy, prostě posouvat možnosti postav jinam, pak to může být hratelné. K Ardě nebo obecným fantasy světům mi to moc nesedí, u rytířů Jedi už je to asi třeba. Nezdá se mi, že by Tolkien takovéhle přibližování zlu nějak zaváděl, spíš obecné problémy morálky a případně nějaké magické ovlivňování jednání ("můj miláček").
Systém, co je v Raveloftu (d20, ADnD verzi neznám) mi přije docela hratelný - při zlém skutku má postava nějakou šanci, že se opravdu přiblíží ke zlu. Ty šance mi přijdou rozumně nastavené, aby to postihlo jen opravdu zlé, posun na stupnici ke zlu dává i výhody i nevýhody.
Autorská citace #7
10.4.2007 11:54 - Alek
Teď fakt vůbec netušim, na co narážíš, že máš jasno ;) Na Leorikovo jednoduchý vidění světa, dělení na dobro-zlo? Tak na Ardě se to kapinku nabízí, takže tam bych to viděl jako zbytečný. No a jestli myslíš tu příhodu s prstenem, Leorik v tomhle má jasno, buď seš nebo nejseš ;)
Ale můj postoj mimo postavu je kapinku jinej, já jsem vždycky měl tendenci popírat tu hlavní výtku kritiků Tolkiena, který mu vyčítali právě tu bipolaritu - já tam tu "šeď" vidim, pravda neni to tak šedivý jak Píseň ledu a ohně, ale není to čistě bílá-černá, dobro-zlo.
Autorská citace #8
10.4.2007 12:30 - Argonantus
Pokud je plánem napsat hrdinskou fantasy a vedlejším plánem jistá vnitřní anatomie zla, pak se takové bipolaritě člověk těžko vyhne. Kdyby se Tolkien zbavil dobra a zla, ztratily by jeho příběhy veškerý smysl. Je to asi jako žádat od válečného románu, aby v něm nebylo tolik uniforem. Což je strašlivá odbočka.
Jinak těch magických předmětů je poněkud víc. Třeba takový Nauglamír, Silmaril, v jistém smyslu Strom, dost bych vsadil na ten Smíškův roh z dračího pokladu... šlo by zapojit kdeco.
Autorská citace #9
10.4.2007 13:05 - Rytíř
Právě že jak píše Argo, mě se nelíbí, když se Zlo degraduje na nějaký stupně, postihy apod. U CP to pro mne navíc skoro postrádá smysl, věřím si, že dokážu dostatečně prokreslovat a podávat případné změny jejich charakteru. Pouze u VP je to v jistém smyslu dobrý. Jenže stejně se jeho postava chová jak si přeje hráč a jemu něco diktovat je většinou divný. Uznávám, že nějaká ta stupnice je návodná.. jenže natvrdo stanovuje tezi "lepšího menšího zla", což moc neuznávám a podle řady poznámek a případů ani Tolkien ne, často u něj malé věci/hříchy měly patřičně drsný následky.. (a naopak, samozřejmě).
Jinak Ardu beru jako hodně polarizovanou, ale v tom smyslu, že tu narozdíl od jiných světů opravdu existují ty mezní ideály Dobra i Zla. Prototypem ultimativního Dobra je pro mě Gandalf, Elrond se velmi přibližuje. Totální zlo je samozřejmě Sauron a jeho mazlíčci nazgúlové. S vlivem prokletých předmětů na vůli postavy jsem se ještě nijak nevypořádával, tam právě nevim, jak to moc brát...
ad více předmětů - nezdá se to, ale opravdu se jich najdou mraky :) Smíškův roh je vzhledem k jeho nečekaně bohaté historii opravdu nejspíš taky magický.. Zkusim nad nim zapřemýšlet :) Jinak popisoval jsem hlavně předměty, s nimiž se hráči teoreticky mohou setkat, proto tu není ani Nauglamír, ani třeba Silmarily apod.. (je to ovšem spíš má lenost, klidně by tu být mohly) ;)
Alek: no myslel jsem si, že tebe právě stupnice zla a zkaženosti lákat nebude. Leorika jsem v tomto bodě pomíjel, tam je opravdu jasno :)
Autorská citace #10
10.4.2007 13:17 - LZJ
Ještě k onomu propadání zlu: takováhle mechanika hru určitým způsobem směruje a tematizuje. Ke StarWars patří nejen boje mezi světlou a temnou stranou, ale i možnost propadnutí temné straně síly. Ve Středozemi žádný takováhle univerzální síla není. Je tam sice boj polarizovaných stran, ale celkem se každý buď může přidat, kam chce, i když z podstaty k jedné straně tíhne. A někteří to mají tak jasné, že prostě bojují jen na jedné straně, ale neovlivňuje je to dál. A předměty typu Jeden prsten nositelne ovlivňují vlastním specifickým způsobem, nutí ho k nečemu, ale není přímé tažení ke zlu. To je určitě lepší popsat konkrétně, než nějakým tíhnutím ke zlu.
Taky mě napadlo, že takovou samovolnou polarizaci by v pravidlech mohla vytvořit taková analogie spirituálních atributů z Reddle of Steel aplikovaná na klasická DnD přesvědčení. Prostě čím je zloun zlejší, tím víc propadá zlu a tím líp se mu konání zla daří. Dobroun to má přesně naopak, čím je čím víc koná dobro, tím je dobřejší a tím víc se mu to konání dobra daří. Chaotici a zákoníci to mají podobně, jen o 90° otočený.
A když je někdo míň vyhraněný, tak sice není tak schopný v jednom směru, ale zase má víc použitelných směrů.
Autorská citace #11
10.4.2007 13:19 - Argonantus
No, stačilo by se zamyslet nad tím, co přesně se stalo se Silmarilly, kam se poděl Nauglamír a tak... taková věc se dá zničit spíše záměrně (roztavit náhrdelník, třeba), než náhodou; spíš se někam ztratí nebo ji někdo šlohne; právě jako Jeden prsten. Řekl bych, že je vlastně jen otázkou času, než se taková věc zase najde.
Palantírů bylo například docela hodně (šest nebo sedm...? už si nepamatuju), Turin měl ten meč, trpaslíci měli tutově nějaké vymakané sekery, v Gondolinu muselo být taky plno zajímavých věcí, Melin bych odhadoval taky na nějaké hodně zajímavé šperky (jak ona vlastně přesně fungovala její moc...?), zkrátka,zvídavý DM toho najde opravdu hodně, líp jsem na tom už jenom já v tom reálu.
Autorská citace #12
10.4.2007 13:25 - Argonantus
LZJ:
U mne tak nějak funguje temná a světlá magie. Temná magie se líp daří zlejším charakterům, lepším ta světlá. A když to někdo zkouší lámat silou (zejména klaďas zkoušet metat temná kouzla), začne se mu nevyhnutelně kazit charakter.
Ale i tak považuji za přesvědčení za natolik vážnou věc, že bych to nějakým číslům a mechanikám nesvěřil.
Autorská citace #13
10.4.2007 13:38 - Rytíř
LZJ: Souhlas, to je přesný, že by to hru táhlo určitým směrem. neuměl jsem to pojmenovat, ale cítím to přesně tak, tož díky :) Já chci, aby bylo každému jasné, že ve Středozemi opravdu existuje obrovské a absolutní zlo - ale to jestli se k němu přidáš, to už je čistě na tobě, na tvých činech a rozhodnutích, pocitech... (případně na konkrétním předmětu, velmi zvláštním a jedinečném, ostatně)
To s těma spešl atributama mi nejni moc jasný, jak to funguje? jinak ta myšlenka je zajímavá, že hodně dobrej/zlej tvor má snazší konání dobrých/zlých věcí (v tomto případě asi magie, ta je taková jediná změřitelná)..
Argonantus: Tak co se stalo se Silmarily vlastně víme, rozptýlily se do všech tří živlů Středozemě a nebudou nalezeny a sjednoceny, dokud nebude svět změněn. Jeden putuje po nebesích jako Eärendilova hvězda, druhý skončil v ohnivé propasti a poslední v hlubinách moří..
Jinak další magické předměty, nyní už zcela má invence, jsou připraveny k tisku, tož vydrž ;)
Autorská citace #14
10.4.2007 13:46 - Argonantus
... v reálu existuje obrovské a absolutní zlo taky. Lidé jsou vždycky překvapeni, když na něj narazí. Takže vyrábět svět bez odstínu této "ultračerné" je kupodivu - nerealistické.
... stran těch Silmarillů... jako americkej scénárista bych nějaký zkusil vydlabat zpět. Například ty hlubiny moří nevidím až tak neřešitelně. Moře se například několikrát podstatně změnilo; čert ví, jestli se hlubina moří nedostala na mělko. Na sjednocení všech tří bych netrval - ale to není pro dramatický obrat v příběhu ani třeba. Nepochybuji, že pouhá informace o tom, že někdo někde na Ardě ví, kde je Silmarill, by hodně zamíchala poměry.
Autorská citace #15
10.4.2007 14:00 - Rytíř
No nevím, jestli chci zase až tak míchat poměry :) A neboj, že bych si nezkusil nějaký mocný předmět už nevyhrabat z propadlišť dějin - konkrétně se jedná o dva palantíry, ty z Fornostu, který se potopily s elfí lodí, která se snažila zachránit posledního severského krále... po menších peripetiích má teď jeden Galadriel a jeden Elrond, díky čemuž jsou velmi vstřícní k naší družince (proto jsem to dělal,abych je zapojil do vysoké hry) a hlavně maj z toho chudáci těžkou hlavu - použít/nepoužít?? Vemte si co udělal palantír v Orthanku se Sarumanem.. kdyby tak dopadli všichni tři, tak nazdar :))
Jinak co se týče síly například Silmarilů - mimo všeho ostatního ten "vzdušnej" dokázal vyzvednout celou loď Eärendila (tu se kterou jel pro pomoc do Valinoru) do vzduchu, takže z ní byl vzdušný koráb, který se pak také zapojil do bojů s Melkorem, konkrétně do boje s Ancalagonem Černým, největším drakem, co kdy žil (a bezesporu měl svůj podíl na tom, že ho Eärendil s pomocí orlů dokázal sejmout) :)
A to prosím dokázal ve světě, kde zakazuju působení všech kouzel Leť nebo Levitace! :)
Autorská citace #16
10.4.2007 14:19 - LZJ
Rytíř: Možná podobná mechanika funguje ve světě, kde existuje nějaká univerzální síla umožňující posun ke zlu - Síla ve SW, Temné síly v Ravenloftu. Ve Středozemi IMO nic takového není, tam se asi podobné věci potřeba řešit individuálně.
Ad speciální atributy. Původní myšlenku jsem objevil v Riddle of Steel, stručná pravidla jsou volně ke stažení (http://www.theriddleofsteel.net/support/trosqs.zip). Napadlo mě i napsal sem o podobných variantách pravidel a aplikaci na d20 článek. Ale to bych si musel sepsat podklady, navrhnout aplikaci. A hlavně to nemám vyzkoušené v praxi :-\
Autorská citace #17
10.4.2007 15:09 - Rytíř
LZJ: Tak i na Ardě můžeš říct, že Melkor svou sílu vydal právě na takovéto ovlivňování a působí zprostředkovaně pomocí předmětů i nějakého toho obecného "pokušení" ve světě pořád, i když sám sedí někde za Okrajem. Ale nepřipadá mi to nutné, jen ať se pěkně postavy snaží a smaží sami a nemaj v případě selhání po ruce nějakou výmluvu na vnější síly!! :)
Ad ten článek - no tak teď jsi mě nalákal.. :) Kde že ho najdu? :))
Autorská citace #18
2.3.2014 17:56 - Morandir
Nějak jsem narazil na tohle shrnutí... pěkný článek a zajímavě vyvedené statistiky, byť možná zbytečně silné, jen bych doplnil, že Gondolin a Glorfindel (poprvé) padli už v Prvním věku, a tudíž musely být Žihadlo i Glamdring vyrobeny ve stejné době.
Autorská citace #19
2.3.2014 20:17 - chrochta
Jojo, jedná se o První věk. Druhý se odehrával mezi porážkou Melkora a Bitvou na Osamělé hoře (gil-galad plus Elendil versus Sauron). Mimochodem, nebyl náhodou Glamdring (Vrahomlat) mečem krále Gondolinu?

Jinak, pokud můžu radit, silmrily do hry netahejte. To je EXTRÉMNÍ moc, o které se může tank nanejvýš mluvit a snít, ale nikdy by se k ní neměli žádní smrtelníci přiblížit. Stačí, když do hry přihodíte hrstku malých Prstenů moci (Gandfalf si původně myslel, že Bilbův Prsten je něco úplně jiného, než čím se nakonec ukázal být - a na elfí, trpasličí či lidské Prsteny určitě nemyslel) a nějaké ty ztracené elfí a trpasličí poklady (Co se stalo s mečem Thingola Šedopláště? Nevyrobil on náhodou Eöl z té své skvělé oceli nějaké luky?).

Jo, a kde je Orcrist, Mormegil a Aeglos (Sněžný hrot)?

EDIT: Paměť mne neklame, Glamdring opravdu dle wikipedie patřil Turgonovi.
Autorská citace #20
2.3.2014 20:29 - Colombo
Píše:
Stačí, když do hry přihodíte hrstku malých Prstenů moci (Gandfalf si původně myslel, že Bilbův Prsten je něco úplně jiného, než čím se nakonec ukázal být - a na elfí, trpasličí či lidské Prsteny určitě nemyslel)


cpt?

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0014219284057617 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
ČAS 0.06884503364563 secREMOTE_IP: 3.236.83.154