O hraní

Rytíř
14.3.2007 08:47
Vybavení a výstroj postav ve Středozemi, měnový systém a používání dovednosti Řemesla.
Autorská citace #21
11.4.2007 10:27 - Argonantus
Pro úchyly:
ten britský systém byl následující:
1 libra = 20 šilinků 1 šilink = 12 pencí
Což je základ. ALE - mělo to plno tradičních názvů a vychytávek. 1 guinea = 21 šilinků, de facto libra se zpropitným 1 crown = 2 šilinky 6 pencí (osmina libry) 1 farthing = 1/4 penny 1 sovereign - to už jsem zapoměl, mám dojem, že 5 šilinků...
Pokud je někdo nadšený účetní, pak vytvoří něco podobně důmyslného. Nicméně moje zkušenost je, že ježto hrajeme na vyšších levelech docela dost složitých hospodářských akcí (založení společnosti, úvěry, koupě nemovitostí), dost oceňuji, že náš systém je velice jednoduchý (desetinný), bez ohledu na přesný realismus.
A z dřívějších dob máme dost velkou inflaci, které se už nedokážu reformou zbavit. Doporučuji udělat drahé peníze - k pytlům zlata se stejně ještě dostanete, až budete platit válečnou výpravu a stavět město.
Autorská citace #22
11.4.2007 11:07 - Jerson
veškeré cennější zboží bude vyžaovat pytle stříbrných mincí. Nikoliv, použijí se pruty stříbra. Protě majetek něco váží. A představa, že někdo nacpe peníze, ze které se dá pořídit tryskáč, hotel a menší armáda do jednoho kufru je prostě beznadějně novověká a může nastoupit až v případě, kdy směnná jendotka není krytá ničím (leda prací lidu :-) Ano, pak je lepší mít jeden skvělý meč než padesát tisíc v jakékoliv měně.
S tou cenovou úpravou souhlasm - hráči sice přijdou o pytle zlata, ale zase jim můžeš na vhodné místo (do hluboké jeskyně daleko v horách) dát zlatou sošku, kterou nedokážou odnést ani z ní kousek ulomit :-) Poklad jako poklad.
nebo chceš říct, že se tví hráči spokojí s tím, že jim řekneš - nojo, dobrá pistole stojí tak 3t korun, záleží ale vždycky jak to usmlouváte? A je celkem jedno, jaký je to typ. Tomu moc nevěřím :) Věř nebo ne, ale zrovna pistoile prodávám podle oka a podle chuti - za 10 dolarů nebo 900 marek (přičemž kurs byl 30 marek = 25 dolarů) a hráči se občas diví, ale prostě kupují. Přesné ceny nejsou vůbec důležité, a i když jsem měl vy fantasy vzorec na výpočet ceny toho kteérho zboží (základ x kvalita materiálu x kvalita provedení x případná známost výrobce), později jsem od něj bez potíží upustil - hrát se dá i bez ceníku a zrovna Středozem mi na takovou hru přijde úplně ideální.
V mnoha filmech taky postavy neřeší, na co mají a na co ne, hobiti u Skákavého poníka taky nemusí platit (i když lze předpokádat, že za pivo i noclech zaplatili)
Osobně doporučuju spíše ceníky z pravidel vyškrtávat než je tam dávat, protože to v hráčích vytváří dojem, že pro hru je nejlepší podrobný katalog zloží s přesnými cenami, což je asi nejméně reálné a uvěřitelné ze všech možností :-)
Autorská citace #23
11.4.2007 12:13 - Rytíř
ok pánové, já vám děkuji, jdu to tedy zjednodušit.. :)
S tím, že ceník je lepší pomíjet úplně nemůžu než souhlasit, jak jsem psal, už dlouho to tak děláme.. Ale myslel jsem si, že jsme exoti, který kašlou na realitu. :))) uznávám, že to je rozhodně pozůstatek oněch sáhodlouhých katalogů všeho možného zboží v nejrůznějších hrách...
Autorská citace #24
11.4.2007 12:31 - Alnag
...dost oceňuji, že náš systém je velice jednoduchý (desetinný)...
A vůbec nejlepší je systém binární - máš na to/nemáš na to. :-)) aneb Wealth check z D20 Modern.
Autorská citace #25
11.4.2007 12:49 - Argonantus
Alnag:
na nakupování běžných věcí ti to určitě stačí; když jsi akční hrdina, tak ti peníze fakt k ničemu moc nejsou.
Ale třeba ke koupi domu nebo hradu a smlouvání to nestačí; možná jsme úchylové, ale já i moji hráči máme zvláště nakupování nemovitostí rádi; možná proto, že v reálu se to nepodaří moc často... už máme ve městě taky banku (kterou vykradli zloději, samozřejmě). To jsou všechno věci, kde se peníze hodí pro hrubou orientaci, co věci stojí.
Ale přesnost v detailu je skutečně nejen strašně protivná, ale i nereálná; ceny věcí se mění docela zásadně i v realitě. Komu nikdy hostinský nenabídl v hospodě jídlo nebo pití za nesmyslně velkou cenu, ať se přihlásí....
Autorská citace #26
11.4.2007 12:51 - Rytíř
Alnag: No, tak to je extrém! :)
Já prozatím zkusil krotce onu lehkou měnovou reformu - už je v článku. A s potěšením jsem smáznul ceny u zbraní a zbrojí ;)
Autorská citace #27
11.4.2007 12:55 - Rytíř
Argonantus: Nakupovat nemovitosti má podle mého pozorování tendence každý hráč, který delší dobu hraje nějaké to fantasy RPG. I když nakupovat je asi silné slovo.. my sme se je vždycky snažili nějak získat, koupě byla ovšem vždy až poslední možností :) Nejlepší bylo opravovat ruiny někde hluboko v divočině a pak se vypořádat s následky, případně za nějaký ten heroický čin dostat nemovitost za odměnu.. Střádat na to a pak dům či hrad fakt koupit, na to sme neměli nikdy trpělivost.
Autorská citace #28
11.4.2007 13:09 - Argonantus
Rytíř: No, u nás došlo časem k podivuhodnému zvratu; zatímco původně byly postavy houmlesáci, co prostě pobíhali po terénu a vyluxovali každý poklad, jak se sluší a patří, tak časem, když byly nahromaděné poklady investovány - nejen do lepšího vybavení, ale později i do těch nemovitostí - tak to sebou nese zvláštní zvrat; nyní jsou totiž moji hrdinové občasným cílem různých dobrodruhů nižších levelů, s prostým cílem vyplundrovat jim kasu. Člověk je často překvapen, jak je taková sehraná družina slabších postav nebezpečná a nepříjemná. Furt ve střehu! A to se samozřejmě občas stane, že je za partou cizích podnikavců něco ještě horšího; třeba ten dobrák, co jim to poradil, a co jen tahá informace o družině, a ve skutečnosti má plány daleko zásadnější....
Nemovitost má to kouzlo, že dává hrdinům možnost, aby se také o něco báli. Přijít o těžce získaný barák, to fakt nasere.
Autorská citace #29
11.4.2007 15:23 - Jerson
Cheche ... tak nevím. Moje skupina si pořídila hrad po třech letech a to vlastně jen proto, že to tak chtěl jeden z hráčů a tím jedna z postav.
Já sám jsem ve hře nemovitosti nechtěl, ale hrál jsem jen rok, tak nevím jestli je to dostačující. A moje současná skupina k tomu taky netíhne, ani po dvou letech. Možná to bude novověkem.
Autorská citace #30
11.4.2007 15:27 - Argonantus
Jerson:
Jestli jsem to pochopil, hrajete takovej survival horor, takže na podobné ptákoviny nemáte čas ("probudíte se, a vidíte, že jste se neprobudili...")
Autorská citace #31
11.4.2007 17:31 - Jerson
Ne, teď už zase ne, hrajeme detektivku s prvky hororu a sci-fi říznutou akcí. Spíše je to tím, že postavy mají kde bydlet, případně se mají kam vrátit, tedy většinou. Dominik posledně zjistil, že jeho rodina, dům ani přátelé neexistují a nikdy neexistovali (tedy, postava to zjistila, hráč ví proč to tak je)
Autorská citace #32
12.4.2007 07:01 - Rytíř
Když sem hrál hry v současnosti nebo lehké budoucnosti, tak mě nemovitosti taky nijak zvlášť nebraly... když tak nad tím přemýšlím, tak možná proto, že dneska už vlastnit nemovitost neznamená žádnou super prestiž ani skvělou ochranu.. kdežto v ala středověkém prostředí vlastnit půdu a domy, to bylo terno :) Nemluvě o hradu nebo nějaké nedobytné věži, že.
Jinak to že vlastnění hradu apod. věcí dost zásadně změní charakter dobrodružství a hry, tak o tom anni potom, to rozhodně :) Tady ve Středozemi např. je družina soustředěna kolem dvou bratrů, urozených Dúnadanů z Minas Tirith. Jeden je dědicem rodu, jeho otec je kapitánem Gondorského námořnictva, čili mají vliv i bohatství. Zatím se toulají po světě, otec je v plné síle a dává jim relativní volnost, aby nabrali zkušenosti... i tak se ovšem pár dobrodružství týkalo právě jejich postavení přímo (a samozřemě že v pozadí je to znát vlastně neustále, ohledně intrik i třeba toho, jak jim kdo pomáhá apod.)
Autorská citace #33
13.4.2007 07:54 - wraiths
koukam vy hned s hrady a baraky. ale ono koupit treba jen dobrou lod staci. :-)
Autorská citace #34
13.4.2007 18:45 - Rytíř
Bodejť by nestačilo, když ona dobrá loď cenou lecjakou barabiznu předčí! :)) Je to má dlouholetá, marná a nenaplněná touha, zahrát si taženíčko, postavičku na moři, nastoupit na loď a vyplout do neznámých dálav... kdyby byla moje, bylo by to ještě mnohem lepší, jojo ;)

Pro přispívání do diskuse se musíš přihlásit (zapomenuté heslo). Pokud účet nemáš, registrace trvá půl minuty a 5 kliknutí.

ČAS neregistrovaní : 0.0011169910430908 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
ČAS 0.057790040969849 secREMOTE_IP: 3.236.83.154