Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry:
Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Urban fantasy Western
Systémy:
AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D 5e D20 systém Fate GUMSHOE Jiné RPG Shadowrun Univerzální White Wolf hry
Různé:
Dotazy Inspirace Kontroverze Materiály ke stažení Novinky Polemika Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Světy:
Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Určení:
jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • Nevěřte v autory!

    Případ Pestrého původu Jednou z nových Odborností (featů) vytvořených pro JaD je Pestrý původ: Pestrý původ Je to sice Trpaslík, ale uznej, že vypadá http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/neverte-v-autory.html
  • Bojové popisy v RPG

    Tento text vznikl pro účastníky workshopu bojových popisů v RPG na GameConu 2023 - trochu jsme ho rozepsali, aby byl k užitku i vám ostatním. Pokud http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/bojove-popisy-v-rpg.html
  • Vrah z Karrnhafenu

    Karrnathský triptych Úvod pro DM: V našem případě se jednalo o součást trilogie. První dobrodružtví zajistilo háčky v podobě novinového článku: Proč http://www.sun.d20.cz/clanky/vrah-z-karrnhafenu.html
  • Poklady, peníze a finance v RPG

    Předmluva Poklady v RPG jsou plné truhel zlatých mincí a šperků a drahokamů nevýslovné hodnoty. RPG jsou plné i peněz a ceníků, trpasličích bank a šperků http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/poklady-penize-a-finance-v-rpg.html
  • Koně a jezdectví v RPG

    Předmluva Tento článek vznikl z dávné diskuse v reakci na zjištění, že mnoho, dost možná velká většina hráčů fantasy RPG nejenže sama nejezdí, http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/kone-a-jezdectvi-v-rpg.html
  • Na struktuře záleží

    Na struktuře záleží Originál, prosinec 2010 Když přemýšlím o hře tak často zápasím s problémem, ze kterého se nakonec stane "Proč prostě nepoužít http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/na-strukture-zalezi.html
  • Čtyři prvky scény

    Čtyři prvky scény Originál, září 2010 Začněme ujasněním: neexistuje žádný "právě jeden způsob popisu scény". Dám vám instrukce pro jeden ze způsobů, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/ctyri-prvky-sceny.html
  • Prokletí trpasličího města Karak (alfa)

    Zdravíčko smrtelníci. Před jistou dobou jsem se rozhodl zahrát si staré moduly DrD. Už mám za sebou Danghan a Ardan (a spinoff Suronu). Nyní přichází http://www.sun.d20.cz/clanky/produkty/karak.html
  • Očekávaný výsledek

    Očekávaný výsledek Originál, srpen 2016 Tohle je jedna z těch věcí, které jsou jednoduché v každém kontextu kromě her: Ve většině situací, když popíšete, http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/ocekavany-vysledek.html
  • Zabijte své cliffhangery

    Zabij své cliffhangery Originál, srpen 2016 Kickstarter na Neviditelné Slunce mě dovedl k hlubšímu zamyšlení nad tím jak vést hru ve světě nejistých http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/zabijte-sve-cliffhangery.html
  • Trikoví draci

    Trikoví draci Originál, srpen 2010 Trik = Stunt, podle překladového klíče Fate - pozn. překladatele. Zbožňuju systém triků z Dragon age. Jejich http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/trikovi-draci.html
  • Nabíjení v temnotě

    Nabíjení v temnotě Originál, prosinec 2020 Ok, malý hack pro Forged in the Dark, kterému říkám Nabíjení (Priming). Nabíjení je něco co může GM použít, http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/nabijeni-v-temnote.html
  • Nástroje řízení tempa

    Nástroje řízení tempa Originál, prosinec 2017 Pojďme si popovídat o řízení tempa. Pokud ti to tak moc neříká, je to o kontrole toho, jak rychle http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/nastroje-rizeni-tempa.html
  • Střípky Robova blogu

    Toto není výpis kompletního obsahu Robova blogu - jen, jak praví anotace, výpis věcí co mi přijdou, že by někoho mohly zaujmout nebo se může někdy hodit http://www.sun.d20.cz/clanky/stripky/stripky-robova-blogu.html
  • Vrhněme se na Batmana!

    Vrhněme se na Batmana! Originál, červenec 2010 Jako spousta lidí, i já miluju Batmana. (Miluju i Supermana, ale tohle není místo pro tuhle geekovskou http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/vrhneme-se-ma-batmana.html
  • Pravidlo tří stop

    Pravidlo tří stop Originál, květen 2008 Detektivní scénáře si v RPG vysloužily pověst her, které se mění v naprosté debakly: Postavy úplně zbloudí http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/pravidlo-tri-stop.html
  • Tabulky událostí

    Tabulky událostí Originál, květen 2018 Jen rychlý článek, protože jsem zjistil, že k popisu některých věcí používám pojem tabulky událostí (trigger http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/tabulky-udalosti.html
  • Bezkostková apokalypsa

    Bezkostková apokalypsa Originál, 10. března 2015 Párkrát jsem už zmínil, že hry Poháněné apokalypsou (PbtA) mi fungují nejlíp, když na ně koukám http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/bezkostkova-apokalypsa.html
  • Popisování se znalostí

    Popisování se znalostí Originál, květen 2015 Tohle je neplánovaná tweetovací kanonáda z dnešního rána, ale je dost praktická abych z ní udělal skutečný http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/popisovani-se-znalosti.html
  • [JaD blog] Zlepšování podle Velkých úspěchů

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Kontext Původní 5E z tradice preferuje zlepšování podle Zkušeností – systém, který jsme z oné tradice http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-zlepsovani-podle-velkych-uspechu.html
  • O čem jsou zkušenosti?

    Rozvoj postavy Naprostá většina her obsahuje nějaký způsob zlepšování postavy, čímž se vlastně zvyšuje vliv hráče na fiktivní svět a odehrávaný příběh. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/o-cem-jsou-zkusenosti.html
  • [JaD blog] Více rad ke kostkám

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Kontext Házení kostkami je jádrem RPG, stejně jako vyprávění příběhů, popisování a hraní rolí. Kostky http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-vice-rad-ke-kostkam.html
  • Tři z pěti a Velikost úspěchu

    Pozn. překladatele: Oba následující blogy velmi volně navazují na o hodně starší blog Freda Hickse Částečné úspěchy a hody bez selhání ve Fate z 13. září http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/tri-z-peti-a-velikost-uspechu.html
  • [JaD blog] Design oborů: Tulák

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Archetyp Koncept oboru Stejně, jako u návrhu nového Povolání, i u Oboru je potřeba začít archetypem http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/jad-blog-design-oboru-tulak.html
  • [JaD blog] Design povolání: Alchymista

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Krok 1: Archetyp Každé povolání začíná představou nějakého archetypu, který byste rádi hráli, ale který http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/jad-blog-design-povolani-alchymista.html
  • RPG Scénáristika 22: Šroubky a součástky

    O čem vlastně už byla řeč Přišel čas věnovat chvíli pozornosti tématu, které se ve Scénáristice snažím pokud možno spíše obcházet a moc do něj nezabíhat: http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-22-sroubky-a-soucastky.html
  • [JaD blog] Co jsou dobrá pravidla?

    Původně publikováno na blogu Jeskyní a draků. Na pravidlech nezáleží. Tuhle větu jsem slyšel i četl už nekonečně krát. Takřka vždy od mnohaletých http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/jad-blog-co-jsou-dobra-pravidla.html
  • Hraní za technika, vynálezce nebo alchymistu v RPG

    p { margin-bottom: 1em; } h2 { margin-bottom: 1rem; } Úvod Mezi archetypy postav, které rád hraju, patří různí technici, vynálezci http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/hrani-technika-vynalezce-alchymisty-v-rpg.html
  • Sirienovy univerzální GM nástroje

    Níže jsou nástroje, postupy a univerzální mechaniky pro: Kostky a házení Protivníci a jejich zjednodušení Věci související s akcí, bojem atp. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/sirienovy-univerzalni-gm-nastroje.html
  • Selžete kupředu!

    Překlad Jednoduché, ale úderné vylepšení, které můžete ve hře udělat, je redefinovat selhání z „postava není dost dobrá“ na „věci se pokazí“. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/fail-forward.html
  • Lžidra

    Lžidra. Podivné slovo značící ještě podivnějšího tvora. Tvora zodpovědného za zmizení celých měst nejprve z map a poté, jak už to bývá, z paměti. Někteří http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/5328.html
  • RPG Scénáristika 0: Kdo to sakra pojmenovával?

    Co je vůbec RPG Scénáristika? Nějakou dobu zpátky jsem dospěl k názoru, že má dosavadní tvorba k RPG byla dost chaotická a neutříděná a rád bych http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-0-kdo-to-sakra-pojmenovaval.html
  • RPG Scénáristika 21: Do tance!

    Zpátky do akce! Boj jsem ve Scénáristice řešil už na jejím samotném počátku - od popisu akce jako typu dramatické scény jsme se poměrně rychle dostali http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-21-do-tance.html
  • RPG Scénáristika 20: Ve sklepě

    Temná témata Minulý díl byl o sexu a hodně z něj (minimálně co do principů a technik) bude relevantní i zde, protože tak, jako jsou násilí a sex ohromně http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-20-ve-sklepe.html
  • [J&D, D&D] Sociální interakce

    Následující text byl napsán pro J&D a zveřejněn jako ukázka textu pravidel. Text byl původně zveřejněn na webu Jeskyní a Draků. Srdcem Jeskyní a draků http://www.sun.d20.cz/clanky/pravidla/j-d-d-d-socialni-interakce.html
  • Hraní ve fantasy: Trpaslíci

    Toto je ukázkové zpracování trpaslíků jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-trpaslici.html
  • Hraní ve fantasy: Elfové

    Toto je ukázkové zpracování elfů jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn o statistiky http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-elfove.html
  • Hraní ve fantasy: Lidé

    Toto je ukázkové zpracování lidí jako rasy pro fantasy prostředí a jde o praktickou ukázku k článku Hraní ve fantasy: Rasy. Článek je doplněn o statistiky http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-lide.html
  • Hraní ve fantasy: Rasy

    Historie ras ve fantasy a RPG Než se pustíme do toho co, jak a proč, je dobré se nejprve podívat zpět a zjistit, proč jsou dnes věci takové, jaké jsou. Nelidské http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/hrani-ve-fantasy-rasy.html
  • RPG Scénáristika 19: Pod dekou

    Témata v temnotě Nastal čas podívat se do temných míst, kterým se mnoho vypravěčů raději vyhýbá. Na témata, která jsou na první pohled nepříjemná a http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-19-pod-dekou.html
  • RPG Scénáristika 18: Zábava z jiného soudku

    Dramaturgie příběhů Jednotlivé díly Scénáristiky se zaměřují vždy na jedno úzké téma a jsou psány tak, aby fungovaly samostatně, ale hraní RPG a jejich http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-18-zabava-z-jineho-soudku.html
  • RPG Scénáristika 17: Tohle je osobní

    Nová věc podle starých šablon Celá Scénáristika stojí na věcech, které jsme probrali na začátku a které pozdější díly jen rozvíjí, dokreslují a ukazují http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-17-tohle-je-osobni.html
  • RPG Scénáristika 16: Rychle a zběsile

    Na začátek a znovu vpřed! Je načase opět udělat krok přes hranici samotné hry a věnovat trochu času průběhu hraní a používání přípravy při vedení hry http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-16-rychle-a-zbesile.html
  • RPG Scénáristika 15: Ukecám ho k smrti!

    Dlouho očekávaný dýchánek V pátém díle jsme se podívali blíž na dramatické scény soubojů. Fyzické konflikty ale nejsou jediné možné - někdy se o věcech http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-15-ukecam-ho-k-smrti.html
  • RPG Scénáristika 14: Wibbily wobbly, timey wimey

    Zpět na začátek - další typy scén Na úplném začátku Scénáristiky jsem psal o přípravě scén a o jejich různých typech. Pro rychlé připomenutí: Dramatické http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-14-wibbily-wobbly-timey-wimey.html
  • RPG Scénáristika 13: Koho že hraju?

    Příliš mnoho příšer. Postav. Nikde ve Scénáristice jsem přímo nezdůraznil, jak důležité vedlejší postavy jsou, přesto věřím, že to mezi řádky vyplynulo http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-13-koho-ze-hraju.html
  • RPG Scénáristika 12: Nechte to na nich

    Tady je Vypravěčovo (a tady už ne) Existují věci, které přijímáme prostě ze zvyku, bereme je jako dané a dál se nad nimi nezamýšlíme, protože prostě http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-12-nechte-to-na-nich.html
  • RPG Scénáristika 11: Víc, než strohá fakta

    Popisy, příprava a RPG Popisy jsou nedílnou částí RPG, stejně jako literatury nebo prostého vyprávění. Slouží k vykreslení představy o prostředí i o http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-11vic-nez-stroha-fakta.html
  • RPG Scénáristika 10: Kdo s kým proti komu

    Zpátky k vedlejším postavám Když jsme se v předchozím díle podívali, jak si udělat pořádek v poznámkách, je načase vrátit se k tématu šestého dílu, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-10-kdo-s-kym-proti-komu.html
  • RPG Scénáristika 9: Chaosu vládne Řád!

    Příliš mnoho věcí? Práce vypravěče je náročná mimo jiné v počtu věcí, které potřebujete sledovat a ve kterých si musíte držet přehled. Samozřejmě, spousta http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-9-chaosu-vladne-rad.html
  • Co znamenají atributy, dovednosti, přístupy...?

    Pozn. 1: Snažil jsem se překládat uhlazeněji; abych ušetřil čas, tak jsem se místy méně soustředil na přesnost obratu a překládal jsem spíše významově. Pozn. http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/co-znamenaji-atributy-dovednosti-pristupy.html
  • RPG Scénáristika 8: Je to jinak!

    Nepředvídatelnost v příběhu V minulém díle Scénáristiky nazvaném Temné horizonty jsem se věnoval problému předvídatelnosti příběhu, významu nejistoty http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-8-je-to-jinak.html
  • RPG Scénáristika 7: Temné horizonty

    Horizonty příběhů Každý příběh má svůj konec. Konec příběhu je ale mnohdy abstraktní záležitost - cosi, co leží v dálce a nemusí být jasné kde, natož http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-7-temne-horizonty.html
  • RPG Scénáristika 6: A tohle je kdo?

    Role postav v příběhu První čtyři díly Scénáristiky byly o základním postupu tvorby příběhu - jak najít dobré téma a jak si jej efektivně a dobře připravit. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-6-a-tohle-je-kdo.html
  • RPG scénáristika 5: Do boje!

    Krleš! Akce a akční scény v RPG je z různých důvodů velmi rozsáhlé téma, které má mnoho aspektů, vlastních "pravidel" a specifických "trýčků". Neznamená http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-5-do-boje.html
  • RPG scénáristika 4: Co s přípravou?

    Co zůstalo mezi řádky aneb malá rekapitulace V prvním díle Scénáristiky jsem popsal, jak vytvořit rychlý základ hry skrze vytvoření výživného problému http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-4-co-s-pripravou.html
  • RPG scénáristika 3: O co tu má jít?

    Proč si scény zaslouží pozornost Většina lidí pojem "scéna" intuitvně chápe a možná není úplně třeba jej pitvat, ale pokud toužíš po přesném vyjádření, http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-3-o-co-tu-ma-jit.html
  • RPG scénáristika 2: Co se kdy stane?

    K čemu jsou události dobré V minulém díle RPG Scénáristiky jsme se podívali na to, jak si rychle připravit celé další sezení za pomoci problému http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-co-se-kdy-stane.html
  • RPG scénáristika 1: O čem to bude?

    V první části mé malé série o tvorbě, vedení a hraní RPG příběhů se podíváme na samotný základ věci: na přípravu příběhu. A to ne jen na nějakou http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/rpg-scenaristika-o-cem-to-bude.html
  • Organizace a konspirace v RPG

    Co je co Úvod k tématu Konspirace jsou oblíbené téma RPG. Konspirace je věc trochu tajemná, až mýtická, mnohdy dovedená do absurdity, přesto http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/organizace-a-konspirace-v-rpg.html
  • Detektivky v RPG

    Úvod do detektivek Tohle je jeden z těch větších článků. Nechci se v něm věnovat jen nějakému dílčímu problému, ale rád bych, aby byl celkovým http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/detektivky-v-rpg.html
  • Boj jako sport versus Boj jako válka – klíčový rozdíl v herních stylech

    Na jednom fóru jsme se s fanoušky různých edic Dungeons & Dragons neustále motali v kruzích kolem odlišných herních stylů a nakolik je různé edice http://www.sun.d20.cz/clanky/RPG-odborne/4983.html
  • Co o postavě říkají staty?

    Základní otázkou celé problematiky je, co vlastně staty postavy znamenají - ať už jde o hodnoty atributů, dovedností nebo třeba o nějaké speciální schopnosti. http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/co-o-postave-rikaji-staty.html
  • Principy hororu

    Principy hraní hororové hryZa dobu, kdy jsem vedl hry v hororovém prostředí, jsem si mnohokrát ověřil kudy cesta nevede a postupně jsem dospěl k několika http://ravenloft.sun.d20.cz/clanky/204/principy-hororu.html
  • Mocní Středozemě

    [page name="Hrdinové Třetího věku"] Zajímavých a význačných postav žijících ve Středozemi je samozřejmě mnoho, zvlášť když začnete ve Středozemi hrát a http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/mocni-stredozeme.html
  • Koně a komoňstvo

    MearasOři, jež vlastní endorianští šlechtici. Do T.A. 2545 byli jako chov neznámí, první množící se stádo bylo utvořeno v Rohanu až za Eorlova mládí. http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/kone.html
  • V jakém období hrát?

    Každý, kdo přičichl k hraní, by si rozhodně měl zkusit minimálně jednu hru v prostředí, jež stálo u samotného zrodu dnešní fantasy literatury a RPG. Možnost http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/v-jakem-obdobi--hrat.html
  • Trpasličí chléb

    O trpaslících už jsem slyšel hodně pomluv, povídaček a báchorek. Málokterá se ale mýlí tolik (a je omílána stále dokola s takovou chutí), jako popis vlastností http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/trpaslici-chleb.html
  • Jak to vlastně bylo...

    Gandalf tuto událost na Radě u Elronda vůbec nepopsal, ačkoli jinak vše líčil skoro slovo od slova. A přitom jeho zajetí nemohlo proběhnout jen tak, vždyť http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/jak-to-bylo.html
  • Konstrukce lodí

    Konstrukce lodíAčkoli se to na první pohled možná nezdá, i ve Středozemi se dá zažít mnohé dobrodružství na palubě lodi. Gondor je ve své podstatě námořním http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/konstrukce-lodi.html
  • Sindarsko-český slovník

    Sindarština čili jazyk Šedých elfů, byla nejrozšířenějším jazykem v Beleriandu v Prvním věku. Kromě Sindar samotných jím mluvili i Noldor, kteří přišli http://arda.sun.d20.cz/clanky/slovnik.html
  • AGOT: Role-playing Game Manifesto

    Tato pravidla jsou psána na papíře, nikoliv ryta do kamených desek.Zřejmě upozornění pro případ, že byste nehodili svůj "Spot check" a samozřejmě narážka http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/2554.html
  • Zběžný bestiář Středozemě

    Díky rozsáhlým oblastem, které přes všechno úsilí lidí i elfů zůstaly nekolonizované, mohli tito tvorové přežívat a množit se. Je až s podivem, jak málo http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/zbezny-bestiar.html
  • Cestování po Středozemi

    Základním prvkem každého dobrodružství ve Středozemi je cestování. Poutníci, poslové, obchodníci, zvědové i armády musí překonávat rozlehlé oblasti, které http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/cestovani.html
  • Obyvatelstvo Středozemě

    Na konci Třetího věku bylo obyvatelstvo Středozemě značně rozptýleno. Dělilo se na tzv. svobodné národy, tj. ty, které vzdorovaly Sauronovi a jeho Stínu http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/obyvatelstvo.html
  • Rejstřík Středozemě

    Adorn: Přítok řeky Želíze, který s ní tvoří západní hranici Rohanu Aglarond: "Třpytivé jeskyně" http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/rejstrik.html
  • Mocnosti Ardy

    Kněží na Ardě nejsou; alespoň ne takoví, jak jsou popisováni v klasických pravidlech. Ve Středozemi neexistuje žádná církev, oficiální náboženství ani http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/mocnosti-ardy.html
  • Rasy pro VP

    Hráči si mohou zahrát poměrně velké množství různorodých ras. Většina jich je stejná, jako v klasickém D&D; někdy se však liší svými schopnostmi a http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/rasy.html
ČAS 0.10561299324036 secREMOTE_IP: 3.239.3.196