Zárodky příběhů - Ztracené dědictví

Obsah článku:

Poklady

Hlavním pokladem je bezesporu Forlanův prsten.
Jedná se o artefakt s takovou mocí, že může velmi významně ovlivnit děj a strukturu moci v družině, jestliže se ho některá postava pokusí použít. Jen na DM, aby nějak nepřímo a decentně naznačil nebezpečí, která se v takovém pokusu mohou skrývat - prsten sám nevyzařuje zlo, z hlediska klasické magie není ani prokletý.
Majiteli zvyšuje o 2 jeho sesilatelskou úroveň, navíc pro účely získávání many a sesílání kouzel zvyšuje jeho klíčovou vlastnost o 2. Jeho hlavní moc však spočívá v tom, že dokáže splnit majiteli libovolné přání, když se na to soustředí (standardní akce). Prsten není omezen v tom, kolik přání může splnit. Na každé si však bere energii z těla svého majitele. Po seslání přání dostane majitel 2 negativní úrovně, kterých se nemůže zbavit jinak než odpočinkem. Dokud má negativní úrovně, nemůže si ani sundat prsten - pokud by mu byl vzat násilím (je nutno useknout prst nebo použít hodně silnou magii, normálně to nejde), negativní úrovně se okamžitě promění v trvalou ztrátu úrovní.
Pokud majitel sešle tolik přání, že se počet negativních úrovní vyrovná nebo přesáhne velikost jeho celkové úrovně postavy, po skončení kouzla ihned a neodvratně naprosto vyčerpán umírá. Prsten nemá vlastní vůli, leží však na něm prokletí Forlanovy ctižádosti a zaslepenosti. Kdokoliv si ho nasadí, cítí touhu využívat jeho moc. A jakmile si skrze něj splní nějaké přání, chce tak učinit znovu a znovu. Odolat této touze vyžaduje pevnou vůli, tím pevnější, čím víc přání si majitel splnil. Je to hod na záchranu na Vůli, počáteční TO je 15, s každým dalším splněným přáním se však zvedá o 1. Jestliže postava neuspěje v hodu, použije při nejbližší vhodné příležitosti přání z prstenu znovu. A musí znovu ověřovat Vůli, přičemž TO je opět o jedna vyšší...

Následující předměty ukradl Réomakul rodu Hiernalů, který vyvraždil. On sám předtím žádné předměty neměl. Většinu bude mít u sebe on nebo jeho spojenci, takže si je družina bude muset poctivě vybojovat...
Aglos: Toto kopí vyrobili ve Druhém věku elfí kováři z Eregionu pro elfí pány, aby s nimi zabíjeli netvory Nepřítele, kteří je sužovali. Je veliké, jeho široká čepel má podobu ostrého listu. Přes jeho velikost ho i postava střední velikosti dokáže vrhnout na velikou vzdálenost, v boji nablízko ho však musí držet obouruč. Postava, která ho takto obouruč drží, je silná a v boji neochvějná. Jako výraz vděku za jejich přízeň a přátelství ho postavy darovaly elfům z Lórienu.[br /] Je to velké kopí +3 s dalekým dostřelem, zhouba obrů a netvorů; pásmo dostřelu má 50 stop. Pokud je cílem vrhu obr nebo netvor a majitel ho zasáhne, Aglos ho zraní vždy kriticky. Držen obouruč dává majiteli Aglos bonus +2 k Síle. V boji dává celkem zvyšovací bonus +6 k hodům na útok i na zranění, v boji s netvory a obry dává k hodům na útok bonus +8 a na zranění +8 +2k6.
Haldir: Tento dlouhý meč z ušlechtilého kovu je jedním z nejmocnějších dědičných předmětů Dúnadanů z rodu Hiernalů. Byl vyroben na Númenoru před několika tisíci lety, ale neztratil nic ze své síly a smrtícího lesku. Plně ožívá jedině v rukou postavy, které v žilách koluje moc dávných Númenorejců; těm pak pomáhá v kouzlení i v boji - čím je majitel mocnější, tím silnější je i Haldir.[br /] Je to manový úderný dlouhý meč; manový znamená, že jeho zvyšovací bonus vyplývá z aktuálního počtu bodů many majitele, úderný že dává navíc bonus +4 k hodům na zranění. Navíc v sobě dokáže uchovat jedno dotykové kouzlo v ceně až 5 bodů many, které pak majitel může volnou akcí kdykoli seslat, třeba i na právě zasaženého nepřítele. V rukou kohokoli jiného než Dúnadana s odborností Vlohy pro magii ztrácí svůj lesk a třpyt a vypadá i chová se jako obyčejný dlouhý meč.
Mořská zbroj: Je to nádherně zpracovaná plátová zbroj ze zelenavého kovu, plechy jsou vroubkované a nesou na sobě motivy mořských vln. Je památkou ještě na Druhý věk a nedostižné umění tehdejších zbrojířů. Ten, kdo v ní skočí do moře (voda musí být slaná), se neutopí, ale naopak plave jako velká ryba, a když má zavřené hledí přilby patřící ke zbroji, může nějakou dobu dokonce i volně dýchat pod vodou.[br /] Je to plátová zbroj +4; pokud ji má postava na sobě kompletně a řádně upevněnou a ponoří se do slané vody, získá rychlost plavání 40 stop a má bonus +15 na ověřování Plavání; na 1 hodinu denně dá navíc vodní dech tomu, kdo má přilbu k této zbroji patřící, zavře její hledí a potopí se pod hladinu. Dává celkem zbrojový bonus +8 k TZ a SZ 8/-.
Mořský štít: Motivem i kvalitou zpracování je zřejmé, že patří k Mořské zbroji - je to velký ocelový štít ze zeleného kovu, svým netradičním tvarem připomíná vlny na moři. V boji dokáže majiteli propůjčit vytrvalost a sílu moře.[br /] Je to velký štít +3; standardní akcí dokáže majiteli jednou denně na max. 1 hodinu dát 20 dočasných bodů staminy. Dává štítový bonus +5 k TZ.
Prsten válečníka: Je vyroben z bílého zlata, po obvodu ho zdobí númenorské runy opěvující sílu a vytrvalost válečníka.[br /] Dává bonus +6 k Odolnosti a pokud je majitel zraněn tak vážně, že umírá, automaticky se při nejbližší příležitosti stabilizuje.
< Poklady >
Opuštěná pevnost
Jedná se o mé zápisky pro naši hru, malinko rozšířené, aby dávaly nějaký smysl. Tedy, alespoň doufám, že dávají :)
Napsal Rytíř 26.09.2007
Diskuze k tomuto článku již probíhá, můžete se přidat zde.
Obsahuje 2 příspěvky.
ČAS 0.14251017570496 secREMOTE_IP: 18.117.109.148