O hraní

Rytíř
26.4.2007 11:34
Úroveň postav
Mam dotaz :) Na popud Alnaga s jeho rejpáním do úrovní postav (myslím, že to byla diskuze o dovednostech..) jsme se s jedním z hráčů bavili, jak vlastně vidíme úrovně a moc postav my.
Jde mi samozřejmě o pohled optikou d20 na postavy v trilogii LotR (potažmo filmu, kdo ste nečetli knížku, i když tam jsou jisté rozdíly).
Autorská citace #1
26.4.2007 11:35 - Rytíř
Klidně mi i stačí jen nahodit čísla, úrovně jedn. postav... :) i když o tom samo rád podiskutuju! Já svou představu mám, jak jinak.. ale nechci předem příliš ovlivňovat ;)
Autorská citace #2
26.4.2007 11:46 - wraiths
ja myslim ze jak pise Alnag ze je Arag na 5 lev( pocitam samozrejme rangera). tak ze to je malo. mozna nekde na zacatku trologie. ale jak dej plyne, tak ze postupuje a dost rychle. na konci by mohl byt klidne dle mne 10lev ranger a tak 5lev valecnik. vis Alnagu prece jen jak seka skrety jak zenec kosou nejde nemit minimalne dva utoky v kole ;-).

a Boromir je 7lev valecnik a 4lev paladin. :-))
Autorská citace #3
26.4.2007 12:04 - Dalcor
Core pravidla na začátku
Gimli Lvl 8 Fighter/Lvl 1 Bbn/Lvl 1 Dwarven Defender
Aragorn Lvl 7 Rgr/Lvl 4 Ftr/ Lvl 1 Noble
Frodo Lvl 1 Rog
Sam Lvl 1 Expert
Pipin/Smíšek Lvl 2 Rog
Legolas L10Ftr /Lvl 2 Sor (divination)
Boromir L8 Ftr L2 Paladin
Autorská citace #4
26.4.2007 12:22 - Argonantus
Sakra, škoda že nestuduju ta pravidla. Kolik těch levelů v profesích celkem existuje? A kam se poděl Dalcorovi Gandalf? To je Maia, tak by alespoň on mohl mít nějaké vytuhlejší levely....
Autorská citace #5
26.4.2007 12:28 - Dalcor
Gandalf Demi-god L35 Sorcerer. Bow Gandalf bow in front of Raistlin Majere!
Autorská citace #6
26.4.2007 12:35 - Rytíř
Týjo, Dalcore, překvapils... buď jsi někde opisoval anebo už jsi nad tím někdy přemýšlel! :))
Jinak moje představy s těm tvejm hodně blíží.. akorát jsem tak nerozebíral ta povolání, protože na ně na Ardě nehrajem. Nicméně ohledně zaměření postav souhlas, hlavně s Legolasem, kterej byl tak "elfí", že to všechno vrozený mít nemoh, co dokázal :)
Ad pravidla - v základních pravidlech je popsáno 20. úrovní, v dalších rozšířeních je to již bez limitů, přičemž úr. 21 a víc je tzv. epická a postavy už na ní ovládají opravdu nadpřirozené síly i bez kouzel.. Jinak podle druhů kouzel a vůbec schopností soudě již postavy na takové 10. úr. jsou schopny šéfovat nějakému společenství - tvrzi, chrámu, panství, koleji... A o postavách blízko 20. úrovni kolují neuvěřitelné historky, známé i v zahraničí :)
Autorská citace #7
26.4.2007 12:41 - Dalcor
Ne to je nástřel z hlavy :) Co se týče Gandalfa, tam bych v prvním díle spíše bral možná Demi God, ale L8 Sorcerer a L4 Cleric of Stvořitel (Ao?), Ake po souboji z balrogem L18 Sorcerer L17 Cleric of Stvořitel :).
Ovšem Raistlin by si ho nejspíš dal k snídani. Když hraju elfy třeba z FR kteří jsou těm Tolkienovým asi nejblíže tak jim dávám normálně Cantripy jako spell like abilities. Alespoň šlechticům. Né lůze.
Autorská citace #8
26.4.2007 12:42 - Rytíř
Sám teda odbíhám, ale když se do chudáka Gandalfa tak navážíš.. kolik že měl Raistlin? :) jiank podotýkám, že Gandalf na začátku nebyl tak mocný jako Saruman nebo Galadriel.. a nikdy tak jako Sauron ;)
Autorská citace #9
26.4.2007 12:45 - Dalcor
Ono podle ADnD Tales of the Lance měli avataři bohů LVl 20-25 (oproti FR kde má tenhle elvel každej ňouma) a Raistlin je všechny vyklep...
Tak si to přeber :).
Galadriel je rovna Amrauil která je Lvl 35, High Mage a ještě Chosen of Corellon :)
Autorská citace #10
26.4.2007 12:45 - wraiths
ja myslim spise ze Legolas je spise fighter/zasvedcenec luku. ale zas dle knizek to ma byt zlodej. takze bych to videl na rog/zasvedcenec luku. coz je aby to bylo na minim veci. 7lev rog/xlev zasvedcenec luku.
Autorská citace #11
26.4.2007 12:46 - Argonantus
Čistě subjektivně - rozdíl Aragorna a Gandalfa se mi jeví být moc propastný. V Tolkienovi i ve filmu jsou to málem parťáci, ostře vynikající nad zbytkem Společenstva; Aragorn je dědic Númenoru, má schopnost léčit rukama a jiné divy; a Gandalfa čeká po zápasu s Balrogem postup o mnoho levelů kupředu, právě někam do té naprosto mimořádné oblasti. "Projít smrtí" má pro všechny kultury zásadní význam, a nepochybuji, že pro Tolkiena taky (pro Jersona - Adept).
Takže bych viděl Aragorna na počátku rozhodně přes 10, a Gandalfa stále ještě pod 20, aby se mi taky nad něj vešel Saruman (nikdo nepochybuje, že je na počátku vytuhlejší), a taky sám Sauron (který je asi od počátku nad 20, někde v tom nepochopitelnu).
Zajímaví jsou i nazgulové; i oni cestou nabírají levely, takže je v závěru jejich Kapitán srovnatelný s Gandalfem (při čemž ale Aragorn jich několik zažene...)
Elrond a zejména Galadriel asi taky nejsou žádná másla,ale jelikož nikam nechodí a nebojují, tak to není tak důležité.
Autorská citace #12
26.4.2007 12:46 - Dalcor
zasvěcenec luku = arcane archerer? Já bych neřekl že může šípy nabíjet, Tudíž fighter.
Autorská citace #13
26.4.2007 12:48 - Dalcor
Legolas a Gimli se Aragornovi plně vyrovnají, ale pravdu díž že bych přidal další dva levely paladina... Jde jen oto jestli cesta šerou brázdou není stejná zkouška smrtí jako ta Gandalfova. Plné sebeuvědomění se.
Autorská citace #14
26.4.2007 12:59 - Argonantus
Dalcor:
Dobře, žes mi tu epizodu s Šerou brázdou připomněl. Tam je to podle mne nejlíp vidět. IMHO se Legolas a Gimli Aragornovi nevyrovnají ani náhodou, protože ti mrtví poslouchají Aragorna, nikoli Legolase a Gimliho. Celá záležitost je určitě taky zkouška, při které Aragorn nějaké levely nabral; nejsem si ale úplně jist, že srovnatelná; Aragorn totiž neumřel.
Gandalf jo; respektive, "prošel smrtí", nic méně. Tolkien byl katolík, a měl v hlavě zřejmě právě jednoho konkrétního maníka, o kterém se tohle tvrdilo.
Autorská citace #15
26.4.2007 13:06 - wraiths
Dalcor : myslim "Order of the bow initiate". promin mel jsme to napsat hned. v mem prekladu je to asi matouci. hlavke kvuli tomu ze stridi porad i v combatu. a hlavne skoli vetsinou prvnim sipem(nejspise SA). a to tenhle kit ma.
Autorská citace #16
26.4.2007 13:10 - Dalcor
ahá já moc prestižky neznám...
Autorská citace #17
26.4.2007 13:22 - wraiths
jinak Angmarsky carodej 4lev.valecnik/15lev. wizard/10lev. atipaladin( ted nevim jak se to jmenuje :-/).

a ostani nazgulove poruznu lev valecnik ale ne min 5/ 10lev. antipaladin.
Autorská citace #18
26.4.2007 13:23 - wraiths
Dalcor : vsak ja taky ne. ale hraji podobnou postavu jako je legolas. tak vim :-)
Autorská citace #19
26.4.2007 13:33 - wraiths
Argonantus : no vsak oni by "nemrtvaci" poslouchali i trpaslika kdyby mel nejakou vec co je ovlada. pokud si dobre pamatujes tak zacali poslouchat az kdyz vytahl Arag. mec. je jasny ze je to slozity. ale ja to beru tak, kletby je mohl propustit jen kral Gondoru. a jen kral gondoru mohl "nosit mec jen byl zkut". takze jak ho tasil oni uvideli potvrzeni ze to kral a tak uposlechli. takze zbran se schopnosti ovladani nemrtvych.

takze rytiri nezapomen pridat tuhle schopnost meci...;-).
Autorská citace #20
26.4.2007 13:38 - Jerson
Tak nevím - Aragorn, kterému je na začátku Pána Prstenů tolik, že může mluvit o tom, jak bojoval po boku dědečka Eowyn, a který se vypracovává velmi vysoko, až nad Saurona. Gandalf je velmi mocný, ale ještě roste - na konci je vlastně tak mocný, jak jen může být, stejně jako Elrond a Galadriel.
Naproti tomu Legolas a Gimli toho mají ještě hodně před sebou, nebo spíše toho nemají moc za sebou.
Autorská citace #21
26.4.2007 13:43 - Dalcor
Gimli a Legolas jsou starší než Aragorn - viz Legoalsův medailonek na wikine:
Legolas is older than Aragorn and Gimli, who are, according to their birth-dates in the Appendices, 87 and 139 respectively at the time of the War of the Ring; he even calls them "children" (see Age discussion below). Thus, he must have been alive during the events of The Hobbit. Logically, as a retcon he could quite conceivably have been present in his father's halls at the time, and thus may have even fought at Erebor.
Lze předpokládat že tedy mohou mít více zkušeností než Aragorn.
Autorská citace #22
26.4.2007 13:47 - Argonantus
Wraiths:
Pokud je ta superschopnost jen v tom meči, Legolas a Gimli z nějakých důvodů nemají právo ho vzít do ruky. To máš ve výsledku zřejmě pěšky jako za vozem.
Kdokoli: Mne v tomhle směru vždycky fascinoval Gandalf v Hobitovi, jak sedí na stromě a obává se pitomých patnácti vlků. Se supergandalfem, který zlomí suše Sarumanovi hůl, to nemá mnoho společného (rozdíl je strašně moc levelů). A nebo spíš - mistr Tolkien ještě v té době neměl úplně ujasněné, že Gandalf je Maia, takže opravdu výjimečně těžká váha (pokud si pamatuju dobře, další Maiar v Pánovi prstenů jsou Sauron, Balrog a Tom Bombadill. Jo, a samozřejmě další Istari - Saruman, Radagast a ti dva modří obejdové, co se o nich donekonečně debatuje mezi znalci Tolkiena vysokých levelů).
Autorská citace #23
26.4.2007 13:59 - Dalcor
http://en.wikipedia.org/wiki/Legolas - doporučuji si přečíst Legolasův věk. SPekualce jsou dsoti zajímavé
Autorská citace #24
26.4.2007 14:03 - wraiths
Argonantus : ano presne tak. nemaji pravo ho vzit. nebo jeste lepe pouzit jeho schopnosti. vzdyt i Boromir kdyz ho sebral tak se rizl a zahodil pro nej to jen stara cetka. vsak pro krale je to mocna vec. vlastne takovy prukaz totoznosti...." ukazte mec, aaa pan je Gondorsky kral, racte dale". :-))
Autorská citace #25
26.4.2007 14:08 - Rytíř
Teda to je fofr..! Fakt nestíham :)
Ten věk je věc, na kterou i já hodně dám - s výjimkou elfů. Jak už někdo podotkl jinde, tak to chce fakt zvláštní náturu, abyste přežili celá tisíciletí bez újmy na duševním zdraví, zvlášť třeba v relativně dokonalém Valinoru :) Takže elfy beru, že stárnou duševně opravdu mnohem pomaleji než ostatní smrtelníci. Žijí si jako v bavlnce, nemají stres ani problémy, takže se učí strašně pomalu. Něco jako u nás v dnešní době - ve středověku byl 17ti letej kluk chlap duší (a proti nám i tělem), dneska se to dá srovnávat tak s nejmíň o 10 let starším klukem, jestli vůbec..
Ale např. u Aragorna toto vůbec neplatí. Od svejch 20 lítal po celym světě a povětšinou sám bojoval, studoval (špehoval) kdekoho nejen na severu a v Gondoru, ale i na jihu a na dalekém Východě.. a dělal to 60 let. to mi teda přijde, že ve standardní kampani dnd by to došplhal mnohem dál, než na pouhou 10.úr. :) Navíc v LotRovi sice zpočátku opravdu nijak zvlášť nevyčníval.. ale vždy to byla šedá, tichá eminence v pozadí. Byl jedinej, koho bral Gandalf vážně a když se něco dělo, spoléhal na něj. A to jak si omotal kolem prstu pyšného a beze vších pochyb silného Boromira.. to taky o lecčems svědčí :)
Nicméně záleží samozřejmě, jak se nastaví taková ta obecná úroveň moci. Já to udělal tak, že sem si stanovil strop (Saurona) a všichni se museli vejít pod :)
Ad Andúril - ten meč je rozhodně velmi mocný, skoro až artefakt, o tom ani potom. Nicméně v Šeré brázdě byl podle mě opravdu jen symbol Krále, který jediný mohl nemrtvým rozkazovat, respektive požadovat splnění jejich slibu. Čili to nebyla věc meče, ale přísahy Věrolomných :)
Ad Maia - beru je jako rasu, jako takové anděly Ardy. Takže oni mají mnoho zvl. schopností do vínku rovnou, stejně jako bojovou zdatnost. Že byl Gandalf v Hobitovi takovej srandista, to se dá vysvětlit několika způsoby. Jen postupem o 10. úr. po boji s balrogem bych to nedělal :)) Hlavně jde o úhel pohledu, byl to prostě pohled dítěte neboli prostého hobita.. a je na tom hezky znát, že ač byla tak zdánlivě epická ,Středozem se mohla opravdu jevit jako dost normální svět..
Autorská citace #26
26.4.2007 14:09 - Argonantus
Dalcor:
no, abych se přiznal, moc to na mne dojem neudělalo; Legolasův věk je značný, protože věk elfů obecně bývá značný; šlo by z toho dovodit absurdní závěr, že prakticky každý elf na Ardě má vyšší level, než Aragorn.
Z tohoto hlediska je vítězem Galadriel (zřejmě i nad Gandalfem a Sauronem) - a nebo Tom Bombadill.
EDIT: Ježto se to tu zjevuje dost nečekaně, jen doplněk k obsáhlému Rytířovi pode mnou, který tu nebyl: Naprostá shoda ve všem. Aragorn je odpočátku Pána prstenů přes 10, řekněme 12 v paladinování.
Konstatoval jsem mírný rozdíl ve filmovém Aragornovi proti knize - v knize se mi jeví být ještě výš; ve filmu je mnohem lidštější a zranitelnější, aby se měl kam vyvíjet.
Autorská citace #27
26.4.2007 14:16 - Rytíř
Gandalf byl o tolik mocnější po své "smrti" právě i proto, že si vzpomněl na svou bývalou moc a slávu, na svou "maiskou" podstatu - a zapomněl mnoho z toho, co zažil ve smrtelné podobě ve Středozemi. Jinak Čarodějové přišli na Středozem někdy kolem r.1000 T.v., Galadriel byla noldor, která pamatovala odchod elfů z Valinoru! Takže v době Války o Prsten měla na křížku pěkných 10 000 let... nepředstavitelný, že ještě měla sílu se smát :))
Tom Bombadil je zvláštní hříčka, je to najisto také jeden z duchů pomáhajících tvořit Ardu, tedy asi Maia, který si ale ponechal mnoho ze svých schopností a nenechal se svým okolím příliš ovlivnit.. také nebyl zlý, takže ty schopnosti nepozbýval a neutrácel na kraviny jako je boj apod. :) Proto se zdál ve Třetím věku všem mocný, protože zatímco vše kolem upadalo, on zůstával jak byl... v Prvním věku by rozhodně tak nezářil ;)
Autorská citace #28
26.4.2007 14:30 - Argonantus
Rytíř ze 14:16
V prvním věku je těžší zářit, když je kolem Maiar jako mraků, a k tomu Valar, kteří musí být ještě podstatně výš (v Pánovi prstenů nefunguje ani jeden z nich...).
V tomto směru by zase byly zajímavé spekulace o levelech prvních Noldor, třeba o Fëanorovi nebo Fingolfinovi (když si vyzval Morgotha na souboj, moje oblíbené místo). Nebo Eärendil Námořník, který zabil draka Ancalagona... to asi taky nebylo žádný máslo.
Munchkinovské dušičky se tetelí nadšením a pravidla čehokoli praskají ve švech.
Autorská citace #29
26.4.2007 14:31 - Dalcor
Podle některých zdrojů měl legolas k 5000
Autorská citace #30
26.4.2007 14:31 - Dalcor
Fingolfin Lvl 30 Ftr/Lvl 30 Sorcerer. Má oblíbená postava
Autorská citace #31
26.4.2007 14:46 - Rytíř
Hmm, Fingolfin machr na 60 jo... no nevim, jsem sice zvyklej na vysoký úrovně, ale tohle už si nějak nedokážu moc představit.. :) Kam teda v Prvním věku pasuje pan Raistlin, co, Dalcore? tam už by mu koukám asi hřebínek tak nenarost :)
Že je to jiná sorta, to nepochybuju, právě i jak píše Argo, Valar jezdí po boku smrtelníků, Maia se promenádují po světě ještě ve své takořka původní velikosti a moci.. ale zase o tolik vejš bych to nehnal. I úr. 40 je dost a dost! Např. Fingolfin byl sice udatný a silný, ale na Morgotha věděl že nemá - vydal se na něj hnán zoufalstvím, chtěl ho vyzvat, nikoli ho zabít. To je rozdíl pánové! ;) nicméně že byl mocný, o tom svědčí, to, že ho dokázal poranit. A ten zdánlivě nesmyslný nájezd nakonec měl svůj smysl i v tom, že Morgotha ten souboj polekal, do té doby se bál jen Valar a teď ho najednou zraní nějaký elfítko! Od té doby už se nikdy do boje osobně nevydal, což bylo rozhodně pro ty chudáky elfy a lidi moc fajn.
EDIT: Mě asi nejvíc fascinuje ten Fëanor. To je kabrňák, kam se na něj všichni hrabou! Sice mu to stouplo do hlavy, kapínku (dost), ale tam fakt nevim, jak ho pojmout.. pouhými úrovněmi se mi to zdá přízemní. Spíš bych ho bral jako napůl Maiu, jeho matka mu přece dala tolik síly, že po jeho narození chřadla a po pár letech zemřela! Jako jedna z prvních elfů, ne-li úplně první. A to byla myslím Vanyar, čili z té nejmocnější sorty elfů. A on prostě měl dar ovládat síly, o kterých ostatní ani nevěděli. I když samozřejmě nějakou tu 40 v čarodějovi měl bez debat.. :)
Autorská citace #32
26.4.2007 16:24 - Alnag
Tož slibovaný rozklad toho, proč Aragorn nemusí být nutně na vyšší než +/- 5. úrovni je v čerstvě publikovaném článku:http://www.d20.cz/clanky/o-pravidlech/2583.html. Je tam i řada dalších věcí, ale doporučuji číst celé od začátku, abyste se chytli.
Autorská citace #33
26.4.2007 19:09 - Argonantus
Já tu jen poznamenám, že v konkrétní hře se na to klidně vybodněte, a udělejte Aragorna přesně tak silného, aby seděl k vašim hráčům - o kus víc, než Legolas a Gimli, a o dva kusy víc, než Hobiti. Pokud jsou hráči na prvním levelu, klidně může zůstat na pátém - to je až dost.
Autorská citace #34
27.4.2007 06:32 - Rytíř
Argo: jj, taková je snaha, přizpůsobit to hráčům. :) Ovšem je trochu problém si určit, jak silní vlastně budou hráči.. a to je ten kámen úrazu. Nemám ve Středozemi žádné Bytosti, mám tam Saurona, Balroga.. a draky :) Oni tvoří strop, nic by nemělo být silnější než oni, co do hrubé bojové síly počítáno. Z toho vycházím já, a s tim se mi veze všechno ostatní.. možná že to je megalomanský :) Rozhodně mě ten článek donutil nad tím znovu přemýšlet a srážet ty úrovně kapku dolů.
Autorská citace #35
27.4.2007 09:02 - Argonantus
Srážet úrovně kapku dolů je vždycky dobře, protože si tím děláš prostor pro to, aby mohly v budoucnu narůstat...
Mimochodem, u mně získávají úrovně i padouši. Zlo musí jít taky dopředu. Věda postupuje. Magie postupuje. To je ta kontinuální změna. A jinak by to asi těžko někoho bavilo dlouho.
Autorská citace #36
27.4.2007 11:06 - Alnag
Souhlasím s Argem v tom, že je dobré držet úrovně dole, aby si člověk nechal manévrovací prostor. A upozorňuji, že ten článek neříká, že Aragorn musí být na právě 5. úrovni, ale že a) nemůže být na nižší než 5. úrovni a že b) nic nebrání tomu aby byl na nějaké vyšší.
Odhlédnu-li od autora článku a budu-li mluvit čistě za sebe tak bych se (dle svého přesvědčení) držel pro všechny lidi ve Středozemi hranice 10. úrovně, pro elfy možná 12. úrovně a pro Gandalfa tak té 15. úrovně. Tím by mi zbylo dalších pět úrovní pro ty různé děsivé bestie a spol.
Hráče bych nechal růst tak, abych s nimi zvládl projít příběh za oněch cca 10 úrovní a tím by to bylo.
Autorská citace #37
27.4.2007 11:15 - Rytíř
Argo: Jako jo, můžeš postupovat kupředu, jak technologiemi, tak třeba i tou magií.. ovšem ty úrovně, to už je trochu problém. Obecně bývá na dávné časy nahlíženo jako na dobu hrdinů, který s klackem dokázali to, co my dneska jen díky plný polní a super výzbroji :) Jistě, můžem prohlásit, že to jsou legendy a tam se dycky přehání, že Herkules byl prostě válečník na 9.úrovni.. a to že jí dneska má kdekdo, to s tím vůbec nesouvisí, neb on tehdy vyčníval nad ty obyč. 3 a 4. úr. :)
Akorát že ta inflační spirála má (jako ostatně vždy) tendenci se zužovat a stoupat stále strměji. Čím silnější nepřítel, tím větší výzva a tím více Zk za její překonání.. ergo tím mocnější postavy hráčů :) Velmi záhy se pak můžeš jako DM dostat do situace, kdy CP s úr. pod 20 je v očích hráčů neschopný mamlas :)
Jinak na Ardě mam trochu jiné podmínky než u tvých Čech ve středověku - tam je pokrok fajn. Ovšem ve Středozemi je vše spíše ve znamení úpadku, skoro ve všem platí, že vše je horší, nekvalitnější, menší, než bylo dřív... Navíc je tu další věc, ta proklatá dlouhověkost - je divné, pokud začneš hru v r. 2730 Třetího věku a řekneš, že Gandalf má 10. úroveň. (Tedy po 1700 letech poflakování po Středozemi). A po pár letech hraní družiny že by najednou Gandalf měl 15? trochu zvláštní :)
Autorská citace #38
27.4.2007 11:22 - Rytíř
Alnag: jj, tak :) Já tedy uvažoval předtím v zajetí našich předchozích her a zkušeností, tedy jsem počítal, že mi postavy hráčů vystoupají na tu 20, dřív nebo později. Tím pádem jsem věděl, že mocné postavy budou mít epické úrovně (aby mocné zůstaly po celou dobu hry). Sedí to i podle pravidel, protože postoupit ze 30 na 31 vyžaduje opravdu hodně Zk a rozdíl v síle postavy už pak trochu paradoxně není moc znát...
Uznávám, že to není vyloženě nutné hnát tak vysoko a zas jsem si trochu rozšířil obzory :)
Autorská citace #39
27.4.2007 11:23 - Alnag
Rytíř: Trik spočívá v tom, že hráčům neříkáš, jakou úroveň má Gandalf. (A pro jistotu to neříkáš ani sobě.) On ji prostě MÁ! Nemůžu si pomoct, ale vybavila se mi komická situace:
Hráč (hobit): "Nazdar šéfe!"
Gandalf (DM): "Chovej se slušně spratku. Tvému dědečkovi jsem vyměnoval plínky."
Hráč: "Jasný. Poslyš, na jaký seš úrovni?"
Gandalf: "Jak to myslíš úrovni?"
Hráč: "No, tak... prostě abysme s klukama věděli, kolik ještě pořebujeme XPů, abysme tě mohli zmlátit..."
Autorská citace #40
27.4.2007 11:34 - Argonantus
Rytíř:
No, ty dávné doby mají tu výhodu, že jsou dávné, takže lze jen spekulovat o tom, zda byl takový Tulkas Silný na 31. levelu nebo 62. V zásadě je to jedno (u mne se takhle u táboráku tlachá třeba o Herkulovi nebo Lancelotovi z Jezera).
Inflační spirála nestoupá u mne exponenciálně, nýbrž obráceně, jako logaritmus - růst úrovní se spíše zpomaluje. Rozhodně ani v mém systému, který má oficiálně 36 levelů, není dvacítka stále něčím samozřejmým, nýbrž je to dost zásadní (odpovídá asi tak vaší desítce). V mém království českém je dvacítek asi okolo 20 postav z dvou milionů (válečníci značně početnější, než kouzelníci; kouzelník je nejvyšší 18.).
Počty expů jsou na vyšších úrovní značné, nebojuje se tak často (ale zase o to zásadněji), a rozdíl mezi 12. a 15. levelem už není pro postavu tak zásadní, jako třeba mezi 2. a 5. levelem. Takže už není taková tendence k munchkinování; pokud nedostanu to báječné kouzlo teď, dostanu ho později. Navíc mám ještě jiná omezení; vzniká zajímavá otázka, kdo má postavu na 12. levelu učit. Jednak to nesvede každý, jednak je nabídka kouzel a dovedností na těchto úrovních už docela individuální; na opačném konci světa právě vynalezli něco velice cool a zajímavého...
Rozhodně bych se nebál, že se Gandalf prořítí po pár letech hraní pěti levely; ale kdyby byl na počátku třeba sedmička a postavy se mi dostaly na pátou, tak bych se už nad tím hodně zamýšlel, protože by mi mohly Gandalfa přerůst...
Autorská citace #41
27.4.2007 13:48 - Jerson
Mě to spíše připadá, jako by některé postavy (Aragorn a Gandalf zvláště) měli "napostupováno" dopředu, ale nevyužili své možnosti naplno, protože to má i své nevýhody, v pravidlech nezmíněné. Takže když pak jde o všechno, rostou mnohem rychleji než by odpovídalo zisku zkušeností.
Autorská citace #42
27.4.2007 14:14 - Alnag
Jerson - jinými slovy mají XP ale neudělali level-up. Bohužel na tohle má DnD taková blbá omezení, jako třeba "Neučiníš sobě ni jinému level-upu dvojitého". :-))
Autorská citace #43
27.4.2007 15:03 - Rytíř
Alnag: Tak samozřejmě, že hráčům netroubím, jakou CR/úroveň má nazgúl a kolik Sauron nebo Gandalfík! to dá rozum :) Nicméně z úrovně vyplývá v Dnd spousta věcí, kor u čarodějů - dokáže někoho proměnit v dřevěný špalek? Hmm, tak to nebude šmoula na 5. úrovni... Apod. Takovému hodnocení se nevyhneš a abych hrál CP a nepřátele hodnověrně, tak ho pro sebe potřebuju. Taky proto nad tím tak dumám.
Argo: Což to platí i v Dnd, že na čím vyšší úr. jsi, tím pomalejší je vzestup dál.. teda zdánlivě :) jde o to, že jak se stírá rozdíl mezi úrovněmi (rozdíl mezi 2 a 3 je velký, mezi 15 a 16 v zásadě minimální), tak to jaksi "nutí" k tomu, aby ty nepřátelé měly větší odstup od postav a tím se právě startuje ta spirála..
Jerson: Taky zajímavý nápad :) Já to prostě vidim tak, že maj tu high level - ale nemachrujou s ní, nepoužívaj super schopnosti, na co taky? V mé Ardě platí, že kdo vyčnívá, upoutá pozornost. A kdo upoutá pozornost.. no ten to má blbý :) Nepřítel ho zkusí přetáhnout na svou stranu a když to nejde, tak po něm jde (různými způsoby). Takže se tomu tak nějak obecně ty obezřetné postavy vyhýbají... Jinak nárůst moci Aragorna je dán také jeho vybavením (čili klasika Dnd styl): vemte si to, to je Andúril, pochva na něj, Elendilova hvězda, palantír, přilba králů apod. legrácky.. Dostal toho dost! :)
Autorská citace #44
27.4.2007 16:00 - Jerson
Alnagu, a "dvojitý level-up" znamená co? Tedy jak rychle za sebou nemůžeš postoupit? NAvíc - vylučují pravidla trojitý level-up? (Je to tam napsáno doslova? Tak mi to UKAŽ :-))
Rytíř - mě zase připadá, že ty předměty jsou sice fajn, ale sílu postavy nezvýší. Navíc když Aragorn bojuje mentálně se Sauronem, tak mu nic z toho nepomůže. Možná nejde ani tak o super schopnosti, v těch až tak nerostou, spíš roste jejich vůle ke stále větším věcem. Gandalf nedostal nic, a vyroste hodně. Dokonce ho v něčem Aragorn předhoní - je to on, nikoliv Gantalf, kdo si může troufnout vyzvat Saurona. Ale zase je to Gandalf, kdo porazí Sarumana.
Spíše než jednosměrný růst úrovní je to propletenec možností "kdo na koho má či nemá". Ostatně podle DnD moc nevysvětlíš, jak může Sauron tak utrpět ztrátou jednoho jediného prstenu, když byl tak mocný, a hlavně jak ho může porazit vcelku obyčejný muž jako Isildur, který určitě nebyl mocnější než Aragorn. A přitom Sauron s Prstenem na ruce byl mocnější než ve třetím věku.
Autorská citace #45
27.4.2007 18:17 - Rytíř
No, tak nezvýší... v Dnd mohou velmi, např. bonusem k základním vlastnostem postavy. Nicméně pouze předměty to neudělají, to je pravda. Tolkien si hodně hraje na dvě věci: Jednak na "moc krve", tedy na to, že potomci a příbuzní velkých mají na to se také stát velkými, víc než kdo jiný. A druhak na moc osudu, moc přísahy a kletby, na předurčení. U palantíru z Orthanku se to snoubí; Aragorn je jednak drsoň, který na to má, ale hlavně má na palantíry dědický nárok, narozdíl od Saurona, který s nimi musí tvrdě bojovat, aby je vůbec mohl použít. To značně setřelo rozdíl mezi nimi. Navíc Aragornahnalo zoufalství, neměl moc na výběr, potřeboval vyhrát.. to je silná motivace, Sauron měl zdánlivě všechno v hrsti, nešlo mu o krk.
Jinak Gandalf nedostal nic, ale jak už sme někde psali, v podstatě zemřel, jeho mysl se změnila, stejně jako osobnost. Získal zpět mnoho ze své původní podstaty ducha Ardy a zapomněl hodně ze své podoby smrtelného muže. Je otázka, jak toto popsat v mechanikách Dnd, pravda :) Houpnul bych ho o úroveň a dal mu nějaký ten nadupaný template nějaké andělské bytosti... Tam jsou takové opravy o úroveň, že to může vyrovnat 4 nebo i víc úrovní povolání.
Ad Isildur.. Je pravda, že je zvláštní, že on dokázal odseknout Prsten z ruky Saurona zbytkem meče, když předtím padl jeho otec Elendil a Gil-Galad v souboji s ním.. n druhou stranu, kdyby to bylo v rámci Dnd, tak mohli tihle machři Saurona hodně "načnout", zvlášť když spolu s nimi tam bojovali i Elrond a Círdan. Pak mohlo stačit relativně málo, posledním sekem mu sebral poslední život a bylo, nemrtvák měl smolíka :))
Autorská citace #46
28.4.2007 18:53 - Argonantus
Rytíř: Tak nějak to vidím taky - v bitvě vyvázl Sauron s několika posledními životy. Prostě měl fakt kliku. Nadlidské bytosti vydrží strašně moc, ale tím není řečeno, že "cokoli". Dával jsem si pozor, aby u mne úplně všechno šlo zabít. I když u některých Bytostí je to fakt jen teorie.
Autorská citace #47
28.4.2007 20:08 - Alnag
Prostě "natural 20" je "natural 20" :-))
(Pro Argonanta - hodit na 1k20 dvacítku = automatický zásah a možnost kritického zásahu.)
Autorská citace #48
29.4.2007 07:09 - Rytíř
Alnag: anebo tak.. i když u Saurona bych odseknutí Prstenu viděl spíš jako hod 20 + daší 20 + ověření zásahu; to je pro nás automatický smrtící zásah bez ohledu na zbývající počet životů.. :))
Autorská citace #49
30.4.2007 15:21 - Dalcor
Rytíř - Moc krve -> myslíš BIRTHRIGHT? Mimochodem zrovna birtrightovská krevní pravidla by se mco hezky popasovala se středozemí...
Pro Argonanta - BIRTHRIGHT je jeden z herních světů ADnD 2nd Edition simulující nejen RPG ale i vládnutí, kde šlechtici mají často krevní schopnosti navíc ke kalsickým ADnD statistikám. Rytíř mi to svým přirovnáním na osud a krev připoměl.
Autorská citace #50
1.5.2007 08:41 - Rytíř
Hmm, o Birthrightu vím žel pouze, že existuje a že se soustředí na rytíře a šlechtu... takže tyhle pravidla neznám. Já mluvi pouze o pohledu Tolkiena na postavy ve Středozemi ;) Klidně zkus nahodit, o co šlo..
Autorská citace #51
3.5.2007 09:15 - Taipan
nastavíme číslíčka, ať se rozhoří pořádný flame....
Gandalf - demigod nebo podobný status Aragorn - ranger 10-12 Legolas - archer 8 Gimli - warrior 8 Frodo - rogue 6 Saruman - demigod Galadriel - wizard/priest 6/12 Elrond - wizard/warrior 12/6 Boromir - warrior 7
Autorská citace #52
3.5.2007 09:28 - Alnag
Heh. Ale vida, jak se Taipan drží relativně při zemi... ;-)
Autorská citace #53
3.5.2007 09:33 - Alek
Drží no ;)
A nic proti tomu, jde prostě o nějakou tu celkovou úroveň v daném světě...akorát mi mezi všema vyčnívá Frodo, dávat ho skoro na roveň Boromirovi a Gimlimu, to ho myslím moc nadhodnocuješ kluka ušatýho ;)
Autorská citace #54
3.5.2007 09:51 - Rytíř
Frodo - inu, jde o to, kdy že ho měříme.. pokud po hození Prstenu do Orodruiny, to bych klidně viděl velmi reálně, možná i na víc! ;)
Jinak se drží při zemi hodně, pravda.. bodejť taky ne, když mi ráno opěvoval ten tvůj článek o D&D a reálném světě! :)) Docela abych rád věděl, o jakých úrovní se cca bavíme, když říkáš "demigod".. jak známo, munchkiny se nezastaví ani před epickýma a božskýma úrovněma - všechno se dá v Dnd pospat útočnym bonusem a životama :D
Jinak ty povolání - já je záměrně vědět nechtěl, protože ty mohou dost mást.. ale je zajímavý, jak se to někdy liší, ten pohled. Třeba Elrond byl známý mudrc a léčitel, pokud vím tak snad nejlepší ve Středozemi! Divím se, že jsi mu Taipane dával kouzelníka ;)
Autorská citace #55
3.5.2007 09:58 - Taipan
Já už systém povoálín považuji za totální přežitek. Myslím si, že systém skillů a talentových stromů je mnohem zajímavější ale těžší na vyvážení. Teď hledám nějaký model, který by se alespoň částečně dokázal sám vyvíjet v čase. Takže povolání jsme uvedl spíš jako provokaci. Ale jinak pro toho Elronda by se asi hodilo přidat úrovně v knězovi. Ale já zas nemám rád tolik povolání. To řeší systém skillů.
Autorská citace #56
3.5.2007 10:01 - Alek
No to je pravda, já tak nějak myslel, že jsme se na začátku debaty dohodli, že to budem vztahovat na začátek FOTRa...ale pravda, Taipan to moh vzít jinak.
Autorská citace #57
3.5.2007 10:08 - Argonantus
Vyvíjet v čase... to je můj člověk, ten Taipan.
Autorská citace #58
3.5.2007 10:10 - Taipan
Já beru všechno jinak, Aleku. :-)
Autorská citace #59
3.5.2007 14:16 - Alnag
Systém povolání je přežitek nebo geniální vynález v závislosti na tom, jak je uchopen. Ostatně jako všechno. Ostatně vemte si jak vypadalo povolání třeba v ADnD 1e a jak vypadá dnes třeba v D20 Modern... to je evoluce mechaniky.
Jinak nevím, jestli je Frodo zrovna rogue (byť proč ne), ale šestou úroveň bych mu klidně dal i na začátku Pána Prstenů. A proč? Protože Frodo je hrdina. Hrdinové začínají jako postavy na 6. úrovni. :-)) Možná neumí moc dobře bojovat, ale vezměte si jak odolává svodům prstenu... to vyžaduje extra tuhý kořínek.
Autorská citace #60
3.5.2007 14:28 - wraiths
Rytíř: no neni hozeni jako hozeni. ja to znam od jedny mi blizky osoby...kdyz to nemuzu mit ja, tak nikdo.a podobne mohl zkoncit prsten v hore. ve vypjaty situaci udelas cokoliv. takze urcite Frodo nemel lev vetsi nez 2 a nakonci mozna 4(max5).
Autorská citace #61
3.5.2007 14:32 - Rytíř
To jo, to vyžaduje... ovšem pomni, že Tolkien jim dával do vínku extrémní odolnost vůči lákadlu temné strany, hrozbám a nepřízni obecně. Navíc opravdu ze začátku lákadlu nasadit si Prsten odolat nedokázala - buďto mu jeho nasazování něco přerušilo (ještě v Kraji to byla tlupa elfů, která nazgúla mimoděk odehnala) anebo si ho nasadil a bylo zle (Hůrka, Větrov). Teprve později, když už něco zažil a věděl o co kráčí, dokázal odolávat a pomalu získával Moc. Prostě to dokonale sedí na systém úrovní ;)
Ze začátku mi Frodo přijde jako typický vyjukaný začátečník, stejně jako ostatní hobítci. Krásně se potom vyvíjejí - zůstávají svý a přitom jsou jiní.
k tomu systému povolání - sem přemejšlel, esli nenahodit zas jinou diskuzi :) Protože mě zajímá, jak si to Taipane myslel s tim vyvíjením systému v čase...? Psal jsi mi něco o kouzlech, že by nemusely bejt statisticky daný a mohli by se vynalézat.. ale tady nějak nevidim souvislost. Zkus to pls rozvést :)
Autorská citace #62
3.5.2007 14:42 - Alek
Alnag: Aragornovi pátou a Frodovi šestou úroveň, hezký! ;) Chápu jaks to myslel, ale tohle jsem si nemoh odpustit...
Já bych žádnýmu z hobitů na začátku víc jak 3. nedal, nevidim důvod, všechno se naučili cestou ;) Jak už podotkl Rytíř, zas tak skvěle Prstenu neodolával, ono stačí už to, že s tím dokázal bojovat. A to přisuzuju z velké části nevědomosti, povaze a hlavně rase.
Autorská citace #63
3.5.2007 14:44 - Argonantus
Rytíř:
Tjádyjádyjádyjá! To mám říct já!
27.4.2007 11:34
(z toho soudím, že je Taipan můj člověk; v delším ději se prostě musí vyvíjet všechno, jinak to působí nereálně, a co hůře, rozesere se ROVNOVÁHA, posvátná to kráva.)
Autorská citace #64
3.5.2007 14:50 - wraiths
Argonantus : aha ted chapu...ale copak se zapornaci nemeni s casem...? ja vzdy myslil ze kdyz teba neco nezabijeme tak ze ten zaporak malilinko povysi( asi nebere zkusenosti a leveluje) ale ze treba si opatri neco na blesky kdyz videl ze ho ten chlapik minule naprazil trema bleskama. alespon tak bych to hral ja delat DMa
Autorská citace #65
3.5.2007 14:54 - wraiths
Alek : treba se Alnag vyviji v case...:-)). jinak ja to taky nejak nechapu s tim vyvijenim v case? ..startrek...cervy diry?

Rytíř : jo odolani ve vinku... treba Boromir :-). toho vlastne ani nerosekali.
Autorská citace #66
3.5.2007 14:58 - Alnag
Alek et al. Frodo měl prostě hodně vysoký Bluff a další užitečné dovednosti a tak předstíral jak je nemohoucí hobití nedochůdče a všichni mu to žrali a starali se o něj. A on přitom, kulišák byl na šesté.
Jenom Gandalf hodil Sense Motive a tak věděl, že to zmákne až k hoře a klidně i sám...
Autorská citace #67
3.5.2007 15:02 - wraiths
Alnag: ted jsi na to kapl :-). a protoze byl masochista tak si daval schvalne na prst ten prsten
Autorská citace #68
3.5.2007 15:03 - Argonantus
Wraiths:
Vyvíjení v čase opral Tolkien od iniciačních románů (hrdina se stane bohem, nebo skoro bohem). Gygax z toho spáchal ústřední vynález hry, kterou by šlo nazvat "od vidláka k supermanovi". Každý, kdo zkusil hrát déle, zjistil, že záporňáci a potvory úměrně slábnou tomu, jak se vidláci mění v supermany.
Ergo, kladívko, záporňáci a potvory by se měli vyvíjet taky, jinak to nedopadne dobře.
Potud myšlenka vyvíjení v čase v jediné glose. Nabyl jsem - bůhvíproč - dojmu, že Taipan je zastáncem stejné myšlenkové školy.
Autorská citace #69
3.5.2007 15:10 - Alek
Vývoj Alnaga v čase je pro mě stejnou záhadou jako vývoj sytému v čase...tuším, že obojí je možné, ale jak to probíhá? ;))
Alnag: hmm, tak to je mi záhadou, jaktože, když měl vysoký Blufování, neoblafnul takový trumbery jako jsou Pipin, Smíšek a Cvalimír ;) Ledaže by všici měli víc jak pátou úroveň...a v tom případě je fakt trapný, že jejich oblasti chránili hraničáři v čele s Aragornem, kterej teprv nedávno splnil požadavky pro specializaci na zbraň...;)
Autorská citace #70
3.5.2007 15:30 - Alnag
Argo: Jestli těmi iniciačními romány narážíš na Campbellův monomýtus (?) nebo něco v tom duchu, tak v tomhle ohledu se Toliken sice jeví jako na první pohled klasický příklad takového žánru, ale na druhý už to není zdaleka tak jednoduché už jen tím jak spletitě je to poskládané... (kdo je vlastně tím iniciovaným hrdinou? Je jím opravdu Frodo?) Ale to by bylo spíš na samostatnou diskusi.
Alek: Já jsem vůbec veskrze záhadný... a proč si myslíš, že Pipina a spol. neoblafnul? Já myslím, že celá Pytlíkovic rodina je jasná...
opět Argonantus: Souhlasím, že jednou z klíčových deviz DnD (a odvozených her) je právě tahle cesta hrdiny. Bohužel pro někoho stále nepochopitelný úkaz, který zůstává některými myšlenkovými školami RPG zcela nepostižen a nezaznamenán.
Autorská citace #71
3.5.2007 15:40 - Rytíř
Cesta hrdiny - jo, je pravda, že se na to snadno zapomíná, pak i já hořekuju, že to je děsný, jak mi postavy stoupaj a sílej.. a že to je vlastně ono, že tak je to dobře a proto se nám to líbí to hrát, to mi prostě vždycky na chvilku vypadne, jsa zblbnut nějakou novou cool teorií :))
Autorská citace #72
3.5.2007 15:44 - Alek
No leda, že by celá kapitola Odhalené spiknutí byl jeden velký bluf a pak dostal Frodo i mě. ;) Minimálně Smíšek ho odhalil, stejně jako odhalil Bilba a Prsten (a taky tajnou knihu), což teda bylo náhodou, ale přesto...
Ano, Pytlíkovic rodina je jasná, je v nich víc než se zdá, ale zas tak moc ne. ;)
Autorská citace #73
3.5.2007 15:49 - Taipan
Jen aby Rytíř neprudil na ICQ, objasním trochu dynamický systém. V podstatě zahrnuje možnost postavy vytvářet vlastní herní objekty. To neznamená postavit si chalupu nebo suchej záchod. Ale například vyvinout nové kouzlo, vytvořit novou odnož. Prostě taková invence. Spousta her (tedy spíš počítačových) tuto možnost nabízí. Jako např. Civilizace. Ale to je statický vývoj, protože počet a struktura vyvíjených objektů je předem daná. Tady by se spíš mělo jednat o nějaké základní prvky a jejich kombinování. Tedy alespoň do doby, než by šlo vyvíjet úplně volně. Samzořejmě i D&D systém se této myšlenky nezříká. Ale když bude DM nebo hráč idiot, systém zkolabuje. Ale netýká se to jen kouzel, která jsou nasnadě. Třeba i nové dovednosti. Nový druh šermu atd.
Autorská citace #74
3.5.2007 15:53 - Argonantus
Alnag:
narážím na Gilgameše nebo Chemickou svatbu Christiana Rosenkreuze a podobnou "starší" literaturu... je to jeden z vůbec nejstarších modelů románu, kupodivu neobyčejně vděčný i dnes. Campbellův výklad mi byl dodán dost nedávno, před pár lety, péčí mého vzdělanějšího bratra; je to jen shrnutí myšlenek starých, jako literatura sama. Úplně stejně to například pojal i Neubauer v jeho zajímavé eseji o Silmarillionu (někdy kolem 1990, už si nepamatuju). Tolkien tuhle myšlenku vtělil vpodstatě všude, kam sáhl; krom Froda se tam mění prakticky všechny postavy, které jsou v pohybu (méně zřejmé jsou statické bytosti na jednom fleku, jako třeba Galdriel). Pro reálné mágy je to taky jedna z úplně ústředních myšlenek (splníte úkoly X,Y,Z a budou z vás čarodějové vyššího levelu).
Jo, je to téma jako prase - na tlustou monografii, nejen na článek. Pokud tě to zajímá, lze o tom tlachat zvlášť.
EDIT - Unknown - přesně tak mi to funguje, a lze jen doufat, že nejsem idiot.
Autorská citace #75
3.5.2007 16:09 - Jerson
Taipane, když se mi podaří odvést tě do jiného tématu, rád tam s tebou myšlenku takového systému proberu. Tady bych to dělal nerad, protože jsem si řekl, že když mám v rámci non.D20 vlastní stránku, měl bych jinde spamovat co nejméně :-)
Autorská citace #76
3.5.2007 16:10 - Rytíř
Jen pro vysvětlenou - Taipan se neumí přihlašovat :)) takže jsem ho dodatečně odtajňoval. (ale slíbil, že zkusí oprášit své login a heslo k nám) ;)
Autorská citace #77
3.5.2007 16:14 - Argonantus
Rytíř
Zase se potvrzuje, že je jako já... ten člověk mne začíná zajímat. ještě se ukáže, že nehraje D20, a je hotovo.
Jerson: Kde chceš spamovat ty? Já nepatřím nikam, takže se klidně přizpůsobím...
Autorská citace #78
3.5.2007 17:41 - Jerson
Argonante, teď budu takové věci řešit v nějaké diskusi k článku o Času pro hrdiny, kdyžtak je možno založit další téma v oné sekci.
Autorská citace #79
3.5.2007 18:33 - Rytíř
Ale pánové, jaképak spamování.. diskuze si samozřejmě založte libovolné kdekoli, ale příspěvky, které jsou alespoň trochu k probírané věci, vám nedělají potíže a jsou rozhodně vítané všude! :)
Jinak Taipan už Dnd opravdu moc nehraje, neb na to nemá čas (tvrdí). Ale třeba to zas změníme. Stejně jako vás dva časem naučíme, co je vlastně zač ta d20ka :))
Autorská citace #80
3.5.2007 21:19 - Taipan
Myslím, že kromě driven story systému a určité schopnosti reagovat na dění hráčů totiž postupně Pen and Paper systémy končí svou éru. Tady se samozřejmě mnozí budou bouřit ale je to tak. Úměrně se schopností AI dělat více věcí se bude vše přesouvat do počítačové roviny. Já opravdu D&D nehraji. Ale byl jsem velký maniak. Dnes hraju hlavně WoW, Guild Wars a Oblivion. Kdyby z těhle třech her vznikla jedna online, bylo by to fenomenální. Jinak klidně otevřet topic na herní systém skillů. Velmi rád se zapojím.
Autorská citace #81
4.5.2007 09:35 - Argonantus
Taipan:
Eh, to je taky slovo do pranice. Řekl bych, že předpokladem úspěchu je, že AI zvládne všechno, co dokáže GM, což je smělý plán. Tím se problém dostává do zajímavé logické smysčky, protože to lze vidět dvojmo:
1) Hráči mají průměrná a standardizovaná očekávání od hry, tudíž jsou úkoly GM analyticky popsatelné, a tudíž takovou AI lze vytvořit zřejmě už dnes.
2) Hráči mají různorodá, neočekávatelná a nepředvídatelná přání, tudíž taková simulace GM je naprostá scifi a nic z toho nebude.
Tohle se mi jeví být téma na další velediskusi. Pokud ovšem debatéři v hrůze neprchnou (ani bych se jim nedivil).
Autorská citace #82
4.5.2007 15:46 - Rytíř
K těm úrovním a jejich odhadům - přiznám se mě kapku překvapilo, když by Alnag suše hodil Frodovi na začátku 6. úr. A teď ani ne tak z obecného hlediska mci, jako spíš z hledisko toho, KDE by vlastně Frodo ty Zk jako získal? Přece jenom je to už pěkná hromádka bodíků, to se na tancovačkách v Hobitíně a nevinných toulkách po Kraji dost těžko získá, že... Kdyby totiž jo, byli by hobiti ty nejnamakanější příšery ve Středozemi :)))
Zdá se mi, jakoby tu trochu splýval talent a zkušenost. Uznávám, že systémy operující s úrovněma tohle do jisté míry směšujou, přesto tu jistý rozdíl mezi vrozenými dispozicemi a získanými ZK teda tak nějak jako vidím.
Je fakt, že jako se mě osobně nelíbí systém nuceného učení kvůli přestupu, tak se mi taky nelíbí ten předpoklad, že když někdo nežije jako dobrodruh/postava dané úrovně, tak mu ta úr. klesá. Nevím ani jestli je oficiální nebo ne...
Když se vrátím k Frodovi a hobitům - to že dokážou odolávat nátlaku a temnotě, to je vrozená dispozice (dejme tomu onen bonusek k hodům na záchranu), přičemž Gandalfova poznámka o netušené síle Pytlíků se týká v tomto případě spíše jejich vlastností (vysoká Mdr, čili vysoký bonus na Vůli), případně třeba i odborností (moh mít Železnou vůli), než úrovně.
Autorská citace #83
4.5.2007 16:03 - Jerson
Frodo je na začátku příběhu na začátku své životní cesty, evidentně první úroveň v jakámkoliv systému a počítání.
Autorská citace #84
4.5.2007 16:06 - Alnag
Ono to ale také může být tak (ty vrozené dispozice), že se to bere jako rasové úrovně a tam by to bylo vcelku přirozené. Proto jsem se taky zdráhal s tím roguem.
Nick:
Velikost okna: [1] [2] [3]
Zobrazit náhled Zobrazit náhled
Tagy:
Vaše IP adresa není z "bezpečných" adres. Příspěvek se odešlou pouze se správně opsaným kódem. Pokud nechcete opisovat kód, můžete se přihlásit (pokud nemáte účet, nejprve se zaregistrujte), nebo nám poslat informaci na PM a my Vaši IP adresu přidáme.
ČAS neregistrovaní : 0.0028529167175293 sec;
Nenalezeny žádné záznamy.
1 až 20 z 36 >
ČAS 0.28442406654358 secREMOTE_IP: 54.224.11.137