Vše Články Diskuze Blog
Vyhledávají se jen slova delší jak tři znaky.
Klíčová slova:
Žánry:
Akční/Dobrodružný Fakta/Teorie/Realita Fantasy Historický Horor Komedie/Parodie Krimi/Detektivka Kyber/Steampunk Pohádka/Mýtus Romance Science Fiction Thriller/Špionážní Univerzální/generický Urban fantasy Western
Systémy:
AD&D D&D 3.Xe D&D 4e D&D 5e D20 systém Fate GUMSHOE Jiné RPG Shadowrun Univerzální White Wolf hry
Různé:
Dotazy Inspirace Kontroverze Materiály ke stažení Novinky Polemika Překlad Příběhy/Zápisy ze hry Recenze
Světy:
Dark Sun Dragonlance Eberron Forgotten Realms Ravenloft Star Wars Středozem World of Darkness
Určení:
jen pro dospělé pro DMy pro hráče pro začátečníky
Rozšířený režim
< snižuje prioritu slova.
> zvyšuje prioritu slova.
* jakékoliv znaky za uvedeným slovem.
+ povinné slovo
- zakázané slovo
~ nechtěné slovo (ojedinělé výskyty jsou přípusné)
"věta s více slovy" hledá jen přesné znení celé věty
Konkretizace:

Dálší upřesnění oblasti hledání:

Část názvu článku resp. diskuze resp. blogu

Název nadřazené skupiny

jméno autora

Datum publikace:
Výběr rozsahu období publikace:
Počáteční datum:
Konečné datum:
*Automaticky se nastavuje období 1 roku zpět.
**Datum se zadává ve formátu dd.mm.yyyy
  • Kampaně ve Středozemi

    Hraní ve Středozemi Základ tohoto článku vznikl kdysi v diskusi jako odpověď na námitku, že Středozem je "malá" a pro herní příběhy v ní není místo. http://www.sun.d20.cz/clanky/svety/kampane-ve-stredozemi.html
  • Pět věcí, které vás může triologie Hobbit naučit o vedení hry

    1) Vyhněte se vypravěčsko-hráčským postavám Takzvané GMPC (pozn. překladatele: zkratka pro Game Masters Player Character, odvozeno od PC - Player Character/hráčská http://www.sun.d20.cz/clanky/tipy-a-triky/5124.html
  • Tolkienův jazyk

    V jednom místě sklouzla debata v rámci spisovatelů k Tolkienovi; optimisticky jsem poznamenal, že vyndám ze skladů nějaký starší článek, a pár lidí řeklo, http://www.sun.d20.cz/clanky/kultura/tolkienuv-jazyk.html
  • Sidalirovo Sigilum- Nostra gens iam non una sumus

    Nostra gens iam non una sumus= Náš rod už není jeden. Císařovna absolutního chaossu (dis-harmonie) působila na celý svět příliš dlouho. A na Sigilu http://www.sun.d20.cz/skupina/105/clanky/sigilum1.html
  • SVĚT

    ALLMIR   ERETRIE ARDANIE AMMANTA MORIE • Enroth http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/svet-al.html
  • Rasy

    V této kapitole detailně popisujeme standardní rasy. Hráči si mohou zvolit postavu jakékoli rasy, ale některé rasy si v určitých oborech vedou lépe. Nejpočetnější http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/rasy-al.html
  • Povolání

    Tři zde uvedená obecná povolání - expert, válečník a sesílatel pokrývají klasické role v družině dobrodruhů. Povolání experta a válečníka, které http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/povolani-al.html
  • Odbornosti

    Zde jsou uvedeny seznamy běžných odborností, pokud zde není některá odbornost, neznamená to, že na Allmiru neexistuje, pouze zde nemusí být uvedena. OBECNÉ POVOLÁNÍ http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/odbornosti-al.html
  • Dovednosti

    Všechna povolání získávají na každé úrovni určitý počet bodů dovedností, tyto body může postava rozdělit zcela dle své volby. Rozlišujeme dvě kategorie http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/dovednosti-al.html
  • Souboj

    Jsou zrušeny vícenásobné útoky. Postavy nadále mají základní útočné bonusy ve výši odpovídající jejím povoláním a úrovni. Po určení výsledné velikosti http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/al-souboj.html
  • Vybavení

    Mince představují vlastně hodnotu sami o sobě kovem, z něhož jsou vyrobeny. Obchodníci proto kontrolují zejména jejich váhu a složení, nikoli stáří a původ. http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/vybaveni-al.html
  • Magie

    Kouzla nemají úrovně, jen Třídu Obtížnosti (TO) na seslání. Úroveň sesílatele + bonus klíčové vlastnosti + hod 3k6 + ostatní bonusy Hod 18 je http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/magie-al.html
  • Kouzla

      EVOKACE   Elektřina Šokující sevření; Blesk; Rozvětvený ble http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/kouzla-al.html
  • • Léčení

    Léčivá kouzla dávají průchod pozitivní enegirii, která pomáhá tělu se zotavit, lečí poranění, odstraňuje omezení, parazity, slabosti, atd. Léčivá kouzla http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/leceni-al.html
  • • Evokace

    Evokační kouzla manipulují energiemi nebo se napojují na neviděné zdroje síly, a pak vytvoří žádaný výsledek. Vlastně vytvářejí něco z ničeho. Zaklínací http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/evokace-al.html
  • • Nekromancie

    Nekromantická kouzla pracují s mocí samotné smrti a oslabováním živých tvorů. Část této školy tvoří kouzla působící na nemrtvé či jejich vytváření http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/nekro-al.html
  • • Ochrana

    Ochranná kouzla vytvářejí fyzické nebo magické bariéry, ruší magické nebo fyzické schopnosti, škodí narušitelům nebo dokonce odmrští příjemce do jiné http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/ochrana-al.html
  • • Proměna

    Kouzla proměn mění charakteristiky tvorů, věcí nebo stavů. Proměna obvykle mění jen jeden aspekt podoby tvora nebo věcí, ale může to být jakákoli http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/promena-al.html
  • • Věštění

    Věštecká kouzla mohou odhalit dávno zapomenutá tajemství, předpovídat budoucnost, nalézt ukryté věci a prohlédnout klamná kouzla. Mnohá věštecká http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/vesteni-al.html
  • • Vyvolání

    Vyvolání způsobují manifestace předmětů nebo tvorů, skutečně přenášejí tvory z jiné sféry existence do tvé (volání), nebo na místě takové objekty či http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/vyvolani-al.html
  • • Zaříkání

    Zaříkávací kouzla působí na mysl ostatních a ovlivňují nebo ovládají jejich chování. Všechna zaříkání, která spadají do kategorie „ovlivňuje mysl“, http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/zarikani-al.html
  • Příšeří (pro DM)

    I v této kapitole se pravidla Allmiru odlišují od základních pravidel. Původních 15 základních typů netvorů (Drak, Elementál, Havěť, Humanoid, http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/priseri-al.html
  • Stavy

      Stav Bezmocný (Helpless) Bezvědomí (Unconscious) Držený (Pinned) http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/stavy.html
  • Mocní Středozemě

    [page name="Hrdinové Třetího věku"] Zajímavých a význačných postav žijících ve Středozemi je samozřejmě mnoho, zvlášť když začnete ve Středozemi hrát a http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/mocni-stredozeme.html
  • Koně a komoňstvo

    MearasOři, jež vlastní endorianští šlechtici. Do T.A. 2545 byli jako chov neznámí, první množící se stádo bylo utvořeno v Rohanu až za Eorlova mládí. http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/kone.html
  • Pravidla pro Druhý věk

    Jedná se vlastně o pravidla popisovaná na Allmiru, ovšem s tím, že jsou zde již aplikovány všechny úpravy poplatné specifickému světu Středozemě ve Druhém http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/pravidla-druhy-vek.html
  • V jakém období hrát?

    Každý, kdo přičichl k hraní, by si rozhodně měl zkusit minimálně jednu hru v prostředí, jež stálo u samotného zrodu dnešní fantasy literatury a RPG. Možnost http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/v-jakem-obdobi--hrat.html
  • Trpasličí chléb

    O trpaslících už jsem slyšel hodně pomluv, povídaček a báchorek. Málokterá se ale mýlí tolik (a je omílána stále dokola s takovou chutí), jako popis vlastností http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/trpaslici-chleb.html
  • Quenijský rostlinopis

    Protože se poslední dobou ztrácejí z internetu velmi zajímavá dílka, která dala svým tvůrcům spoustu práce a byla by veliká škoda o ně úplně přijít, rozhodl http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/rostlinopis.html
  • Seznámení

    Na cestě Pomalu se rozednívá, je druhého hnání roku 1195 třetího věku. Nad pochmurnou Kartanskou vrchovinou se převalují husté chuchvalce mlhy, ve vzduchu http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/vyprava-ransylvanie.html
  • Jak to vlastně bylo...

    Gandalf tuto událost na Radě u Elronda vůbec nepopsal, ačkoli jinak vše líčil skoro slovo od slova. A přitom jeho zajetí nemohlo proběhnout jen tak, vždyť http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/jak-to-bylo.html
  • Zárodky příběhů - Draci v Železných horách

    [page name="Příběh"] Trpasličí komunita v Železných horách je poměrně četná a prosperující. Uchýlilo se sem mnoho trpaslíků, kteří uprchli před draky z http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/pribehy-drak.html
  • Konstrukce lodí

    Konstrukce lodíAčkoli se to na první pohled možná nezdá, i ve Středozemi se dá zažít mnohé dobrodružství na palubě lodi. Gondor je ve své podstatě námořním http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/konstrukce-lodi.html
  • Zárodky příběhů - Květina pouště

    Hyana a další květinky pouštěV oblíbeném karavanseráji Ztracený ráj (nachází se na sever od jeskyní Forlana, asi dva dny cesty polopouští) čeká na bratry http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/pribehy-hyana.html
  • Sindarsko-český slovník

    Sindarština čili jazyk Šedých elfů, byla nejrozšířenějším jazykem v Beleriandu v Prvním věku. Kromě Sindar samotných jím mluvili i Noldor, kteří přišli http://arda.sun.d20.cz/clanky/slovnik.html
  • Kouzla Středozemě

    Magie ve Středozemi je trochu jiná, než na ostatních světech Dnd. Je vzácná pro kohokoliv s výjimkou elfů; a ti ji mnohem více než v boji využívají v každodenním http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/kouzla.html
  • Zárodky příběhů - Ztracené dědictví

    [page name="Historie"]Celý příběh začal v roce 2499 T.v. Tehdy v Haradwaithu žil a svému rodu železnou rukou vládl mocný a pyšný muž, Forlan zvaný Jedenáctiprstý, http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/tazeni-dedictvi.html
  • Nový vzhled

    Alek dostál svému slovu (jako ostatně v podstatě vždy...) :) a udělal mi velikou radost vytvořením nového skinu. Doufám, že s ním budete všichni spokojeni http://arda.sun.d20.cz/clanky/vzhled.html
  • Bestiář - obři

    [page name="Popis obrů"] V Prvním hvězdném věku vypěstoval Melkor v hlubokých jamách Angbandu plemeno obřích lidožroutů, kteří byli bojovní a silní, ale http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/obri.html
  • Rozložení sil

    ÚrovněAby byl svět vyvážený, funkční a uvěřitelný, je dobré si stanovit mantinely, kterých se DM bude držet při tvorbě CP postav (libovolně důležitých). http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/rozlozeni-sil.html
  • Bestiář - skřeti

    [page name="Skřetí povaha"] Jedinou radostí těch tvorů bylo utrpení druhých, protože krev, která v nich kolovala, byla černá a studená. Jejich zakrslá http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/bestiar-skreti.html
  • Seznam a působení jedů

    O poněkud odlišném působení jedů na Ardě už jsem se zmiňoval v článku určeném pro hráče (viz Jedy). Vrhněme se tedy rovnou na podrobnější popis jedů, které http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/seznam-jedu.html
  • Jedy

    Narozdíl od jiných světů jedy ve Středozemi působí velmi účinně, když se dostanou na místo, pro které byly určeny. Když se mu hluboko do těla zaryje hlavice http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/jedy.html
  • Bestiář - vlci

    [page name="Úvod"] Vlci žijí ve Středozemi odedávna, jejich smečky hodovaly na tělech padlých po nejedné bitvě a nebylo málo hrdinů, které v divočině či http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/bestiar-vlci.html
  • Sesílání kouzel

    Verbální složkyVeškerá magie souvisí s Hudbou Ainur, prvotní písní, jež stála u zrodu Ardy. Její tóny jí stvořily a formovaly a ona musí být slyšet v úryvku http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/2576.html
  • Znalosti ras

    DúnadaniNení pochyb o tom, že zlatý věk Dúnadanů byl věk Druhý v počítání let na Středozemi. V té době povznesl se duch i chápání potomků Tří domů přátel http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/znalosti-ras.html
  • Další magické předměty

    Následující předměty během času za cenu velké námahy a utrpení získaly postavy v naší družině. Některé si ponechaly, jiné předaly jejich právoplatným majitelům.Brko http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/dalsi-magicke-predmety.html
  • Bestiář - nazgúl

    Úlairi, Prstenové přízraky, vznikly z mocichtivých lidských pánů a válečníků, kteří přijali od Saurona jeden z Devíti prstenů. Prodloužil jim život na http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/nazgul.html
  • Slavné magické předměty

    Každý, kdo četl Pána prstenů a případně další knihy pana Tolkiena o Středozemi, má jistě celkem jasnou představu o moci a důležitosti magických předmětů, http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/slavne-magicke-predmety.html
  • Zběžný bestiář Středozemě

    Díky rozsáhlým oblastem, které přes všechno úsilí lidí i elfů zůstaly nekolonizované, mohli tito tvorové přežívat a množit se. Je až s podivem, jak málo http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/zbezny-bestiar.html
  • Bestiář - draci

    Draci jsou prastará stvoření, stvořená přímo Morgothem, naplněná jeho silou a zlobou. Žilami jako by jim kolovala magie namísto krve, jsou takřka nesmrtelní, http://arda.sun.d20.cz/clanky/pro-dm/draci.html
  • Cestování po Středozemi

    Základním prvkem každého dobrodružství ve Středozemi je cestování. Poutníci, poslové, obchodníci, zvědové i armády musí překonávat rozlehlé oblasti, které http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/cestovani.html
  • Obyvatelstvo Středozemě

    Na konci Třetího věku bylo obyvatelstvo Středozemě značně rozptýleno. Dělilo se na tzv. svobodné národy, tj. ty, které vzdorovaly Sauronovi a jeho Stínu http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/obyvatelstvo.html
  • Rasy - hobiti

    [page name="Historie a popis"]Nikdo, ani oni sami, už dnes neví, odkud vlastně hobiti přišli a z jakého plemene původně pocházejí. Jisté je pouze to, že http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/rasy-hobiti.html
  • Rejstřík Středozemě

    Adorn: Přítok řeky Želíze, který s ní tvoří západní hranici Rohanu Aglarond: "Třpytivé jeskyně" http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/rejstrik.html
  • Mocnosti Ardy

    Kněží na Ardě nejsou; alespoň ne takoví, jak jsou popisováni v klasických pravidlech. Ve Středozemi neexistuje žádná církev, oficiální náboženství ani http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/mocnosti-ardy.html
  • Kalendář výprav

    [page name="Úvod"] Chronologické řazení významných událostí, jež zažila družina Dúnadanů Leorika a Gotfruy Udatného, které na cestách doprovázel postupně http://arda.sun.d20.cz/clanky/druzina/kalendar.html
  • Rejstřík

    A B C D E F http://www.sun.d20.cz/skupina/141/clanky/allmir-rejstrik.html
  • Vybavení postav

    [page name="Měnový systém"] Měnový systémEkonomika Středozemě není nijak složitá, stejně jako její měnový systém. Stojí totiž v pozadí zájmu všech postav, http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/vybaveni.html
  • Rasy pro VP

    Hráči si mohou zahrát poměrně velké množství různorodých ras. Většina jich je stejná, jako v klasickém D&D; někdy se však liší svými schopnostmi a http://arda.sun.d20.cz/clanky/mistopis-ardy/rasy.html
  • Tvorba magických předmětů

    Předměty není ve Středozemi tak těžké očarovat, jako je tomu v jiných světech. Naučit se to je poměrně lehké, ale má to svá specifika. Každý předmět je http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/tvorba-predmetu.html
  • Začínáme se Středozemí!

    V rámci přechodu našich projektů na článkovou podobu jsem se konečně dostal i k předělání Ardy. Protože si naivně nemyslím, že by každý z Vás pročetl vše, http://arda.sun.d20.cz/clanky/2410.html
  • Rasy - lidé

    [page name="Popis lidí"] Lidé ve Středozemi mají stejné schopnosti, jako lidé popsaní v SRD. Navzájem se od sebe často velmi liší svým vzhledem a povahou.Gondorští Jsou http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/rasy-lide.html
  • Rasy - dúnadani

    [page name="Historie a popis"] Po svržení Temné moci v obrovské bitvě, v níž byl Beleriand z velké části zatopen nebo roztříštěn, bylo Přátelům elfů za http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/rasy-dunadani.html
  • Rasy - elfové

    [page name="Elfové ve Středozemi"] Ve Středozemi dosud žije několik druhů elfů. Nejmocnější a zdaleka nejméně početní jsou Noldor, nejbojovnější a nejzručnější http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/rasy-elfove.html
  • Cesta domů

    Hyana Po více jak týdnu úmorné cesty pouští jsme s vozy dojeli do Ztraceného ráje. Tam už čekal náš starý známý, námořník Mandel. Mezi jiným nám vyprávěl http://arda.sun.d20.cz/clanky/druzina/leorik/2301.html
  • Ozvěny magie

    Ve Středozemi sesilatelé jen málokdy používají blýskavá, efektní kouzla. Jeden z hlavních důvodů je fakt, že každé takové kouzlo zanechává "magickou ozvěnu", http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/ozveny-magie.html
  • Magie Středozemě

    Magie je moc cítit prvotní Píseň Erua, nejvyššího boha, jenž stvořil celou Ardu i její bohy. Skrze tuto Píseň je možné poznat věci minulé, přítomné i budoucí http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/magie-stredozeme.html
  • Dovednosti

    Nové využití dovedností Postavy na Ardě mohou své dovednosti využít nejen způsoby popsanými v SRD, ale i všemi způsoby zde uvedenými:Léčení Léčení vůlí: http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/nove-dovednosti.html
  • Odbornosti

    Nové odbornosti Následující nové odbornosti si mohou vzít postavy žijící ve Středozemi. Obecné si mohou postavy vzít kdykoli získají novou odbornost, ať http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/nove-odbornosti.html
  • Obecná povolání

    [page name="Obecná povolání"] Největší změnou oproti klasickým pravidlům je zavedení konceptu Obecných povolání. Hrdinové Středozemě oplývají univerzalitou http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/obecna-povolani.html
  • Ostatní pravidla

    [page name="Snížená zranitelnost zbroje"]Snížená zranitelnost zbrojeV tomto systému poskytuje zbroj dvě míry ochrany před útokem: zbrojový bonus k TZ, http://arda.sun.d20.cz/clanky/pravidla/ostatni-pravidla.html
  • Hraní ve Středozemi

    Středozem je epický fantasy svět v tom nejlepším a nejklasičtějším slova smyslu. Zná ho snad opravdu každý, kdo se zajímá o RPG a fantasy. Jestliže chcete http://arda.sun.d20.cz/clanky/hrani-ve-stredozemi.html
  • Letopisy Ardy

    [page name="Úvodem"] Středozem je svět s přebohatou historií. Díky nesmírné píli pana Tolkiena a jeho následovníků máme k dispozici například i vyčerpávající http://arda.sun.d20.cz/clanky/letopisy-ardy.html
  • Forlan Jedenáctiprstý

    Znovu na východ Pět dnů uběhlo, než naše loď zakotvila v Pelargilu. Odtud jsme se vydali na koních východní cestou do pouště.Po necelých dvou týdnech náročného http://arda.sun.d20.cz/clanky/druzina/leorik/2299.html
  • Minas Tirith

    výňatek z rodinné kroniky ======================================= Příchod hrdiny Návrat do Minas Tirith nebyl zdaleka tak triumfální jako jindy. Město http://arda.sun.d20.cz/clanky/druzina/leorik/2006.html
  • Blízký Harad

    V poušti Již jsme v dáli viděli obrysy přístavního města, když jsme zpozorovali čtyři lodě plující naším směrem. Rozhodli jsme se raději vyhnout střetu http://arda.sun.d20.cz/clanky/druzina/leorik/1948.html
  • Réomakul, Černý Númenorejec

    Prolog Ze sna ho vytrhly paprsky pronikající skrz klenutá okna v Sarumanově knihovně. Hlavu měl položenou na staře vyhlížející knize. Ze strany, na níž http://arda.sun.d20.cz/clanky/druzina/leorik/1850.html
ČAS 0.11938905715942 secREMOTE_IP: 3.233.221.90